وقوع 500 تیراندازی در تعطیلات آخر هفته آمریکا؛ 220 کشته و 570 زخمی

9:06 - 15 تير 1401
کد خبر: ۴۳۴۶۸۷۴
دسته بندی: حقوق بشر
آمریکا در روزهای اخیر با موج مرگباری از تیراندازی‌های جمعی مواجه شد.

خبرگزاری میزان – تیراندازی‌های متعدد در سراسر آمریکا، احساس ناامنی گسترده ای را در این کشور رقم زده است.

«سی بی اس»، در مورد تیراندازی‌های آخر هفته در آمریکا از کشته شدن 220 نفر بر اثر تیراندازی‌های کشنده در آخر هفته اخیر خبر داد.

خشونت‌های تسلیحاتی در آمریکا در آخر هفته منتهی به چهارم جولای (13 تیر) و مراسم جشن استقلال، افزایش یافت.

براساس گزارش « Gun Violence Archive»، تقریبا همه ایالت‌های آمریکا در آخر هفته منتهی به چهرم جولای تیراندازی‌هایی را گزارش کردند که در مجموع 220 کشته و زخمی برجای گذاشت.

آمارهای این پایگاه نشان می‌دهد که تعداد تیراندازی‌های رخ داده بین روزهای جمعه تا دوشنبه گذشته بیش از 500 مورد بود و تنها پنج ایالت وقوع تیراندازی را گزارش نکردند.

ضمن این که 11 مورد از این خشونت‌های تسلیحاتی در دسته تیراندازی‌های جمعی قرار گرفتند؛ براساس تعریف تیراندازی جمعی در آمریکا، این اصطلاح به موقعیتی اطلاق می‌شود که طی آن چهار نفر یا بیشتر بر اثر شلیک گلوله کشته یا زخمی شوند.

آمارهای « Gun Violence Archive» نشان می‌دهند که از ابتدای سال جاری تاکنون 315 تیراندازی جمعی در سراسر آمریکا رخ داده و تقریبا 22 هزار و 500 مورد مرگ ناشی از خشونت تسلیحاتی ثبت شده است.

تعداد مجروحان این حوادث نیز رقمی نزدیک به کشته‌هاست.

افزایش خشونت‌های تسلیحاتی در آمریکا همزمان به جشن استقلال این کشور، موضوعی نادر نیست؛ چراکه در سال 2021 نیز بیش از 180 نفر بر اثر خشونت‌های تسلیحاتی در تعطیلات آخر هفته مربوط به جشن استقلال بر اثر خشونت تسلیحاتی کشته  شدند.

 ضمن این که 516 نفر نیز زخمی شدند.

حادثه تیراندازی در مراسم جشن استقلال آمریکا در«هایلندپارک» شهر «شیکاگو» در ایالت «ایلینویز»، تنها خشونت تسلیحاتی آخر هفته این شهر نبود و در روزهای منتهی به چهارم جولای و نیز در خود تعطیلات، بر اثر خشونت تسلیحاتی هشت نفر کشته و 68 نفر زخمی شدند.

در عین حال به گزارش «گاردین»، شمار قربانیان تیراندازی جشن استقلال آمریکا در «هایلند پارک»، شهر «شیکاگو» در ایالت «ایلینویز» آمریکا به هفت نفر افزایش یافت.

تیراندازی مذکور روز چهارم جولای در میانه مراسم جشن استقلال آمریکا رخ داد.

وقوع این تیراندازی سبب فراگیر شدن شوک و وحشت در سراسر آمریکا شد و برگزاری مراسم مشابه در بسیاری از شهرها را لغو کرد.

به گزارش « wthr»، تیراندازی جمعی در شهر «لافایت» ایالت «ایندیانا» سه کشته و هفت زخمی برجای گذاشت.

اطلاعاتی در مورد وضعیت جراحت زخمی‌های این حادثه اعلام نشده و شمار عاملان تیراندازی هنوز مشخص نیست.

تیراندازی مذکور در جریان یک مهمانی رخ داد.

تیراندازی در «ایندیاناپولیس» در ایالت «ایندیانا» نیز به کشته شدن یک و زخمی شدن شش نفر دیگر منجر شد تا شمار قربانیان و زخمی‌های تیراندازی‌ها و چاقوکشی آخر هفته در «ایندیاناپولیس» به دو و 13 نفر افزایش یابد.

براساس آخرین آمارها، تا اول جولای (10 تیر) 49 کودک قربانی تیراندازی‌های غیرکشنده در «ایندیاناپولیس» شدند.

«سی ان ان» نیز در گزارشی اعلام کرد که کشتار مراسم استقلال آمریکا مجددا تاکید کرد که هیچ نقطه ای از این کشور از کشتار جمعی در امان نیست.

براساس گزارش مذکور، هیچ جای آمریکا به عنوان کشور غرق در اسلحه امن نیست و این موضوع اضطراب و استرس سنگینی را بر روان ملی تحمیل کرده است که به دلیل شیوع کرونا، تورم فزاینده و شکاف‌های سیاسی تشدید شده اند.

خشونت تسلیحاتی در آمریکا موضوع جدیدی نیست اما گسترش تسلیحات مرگبار در این کشور، مردم را با نگرانی‌های زیادی مواجه کرده است.

ممنوعیت حمل اسلحه‌های تهاجمی در آمریکا نیز به دلیل مخالفت‌های جمهوریخوان در سنای این کشور، شانسی برای اجرایی شدن ندارد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *