رئیس کل دادگستری استان ایلام: نظارت به‌موقع در پیشگیری از بسیاری از تخلفات مؤثر است

10:48 - 15 تير 1401
کد خبر: ۴۳۴۷۱۳۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان ایلام با بیان اینکه نظارت در جمهوری اسلامی ایران لازمه اجرای صحیح قانون است گفت: نظارت باید در وقت خودش انجام شود تا منجر به پیشگیری شود.

خبرگزاری میزان - عمران علی‌محمدی در نشست تعاملی ضمن حضور در سازمان بازرسی استان و دیدار با جمع سربازرسان و بازرسان این سازمان اظهار کرد: بازرسی و نظارت از دستگاه ها بر مدار قانون و به صورت مستمر باشد.

وی افزود: نظارت و بازرسی لازمه اجرای صحیح قانون توسط مدیران و کارکنان ادارات و موجب پایبندی و قانون مداری و عدم قانون گریزی آن ها می شود.

علی‌محمدی یادآور شد: باید فردی که به مدیریت یک دستگاه انتخاب می شود، عاقل، عالم، متعهد به قانون و با روحیه کار جهادی باشد.

رئیس کل دادگستری استان ایلام بیان کرد: سازمان بازرسی یک سازمان تخصصی و فنی است لذا باید مجموعه بازرسی تقویت شود تا سازمان های اداری هوشمند و سالم داشته باشیم.

رئیس کل دادگستری استان ایلام با بیان اینکه نظارت در جمهوری اسلامی ایران لازمه اجرای صحیح قانون است گفت: نظارت باید در وقت خودش انجام شود تا منجر به پیشگیری شود.

وی از مدیران خواست همکاری جامعی با بازرسان و ناظران داشته باشند و بدانند هر بازرسی منجر به صدور حکم قضایی نمی شود، بلکه بسیاری از ایرادات در بازرسی ها با ارشاد و تذکر حل خواهد شد.

رئیس کل دادگستری استان ایلام گفت: بازرسی و نظارت ها از ادارات از سوی بازرسان سازمان بازرسی خیرخواهانه بوده و همواره در راستای ارتقاء عملکرد دستگاه ها است.

مهدی اصلانی بازرس کل استان ایلام نیز در این نشست گفت: سال گذشته ۱۱۴ هزار و ۱۸۹ امتیاز برای ۲۶۷ فقره گزارش کسب شد که نسبت به سال ۹۹ پنج برابر و معادل ۵۸۰ درصد رشد داشته است.

وی یادآور شد: برای پیشنهادهای اثربخش اجرایی و عملیاتی شده ۳۱۲ مورد اثربخشی ثبت شده که برای این اثربخشی ها ۲۲ هزار و ۷۹۸ امتیاز با ۴۰۰ درصد رشد دریافت کرده ایم.

بازرس کل استان ایلام با بیان این که مدیران سرمایه های نظام هستند، افزود: هدف بازرسی کاهش میزان خطا، جرایم و فساد در دستگاه های اداری و حفظ مدیران قانون مدار است.

اصلانی یادآور شد: جلوگیری از افتتاح زودهنگام بیمارستان رازی، برخورد با پرداخت تسهیلات بانکی بدون اخذ ضمانت نامه های معتبر یا بدون تضمین و نظارت بر روند استخدامی و تبدیل وضعیت نیروها از جمله موارد پیگیری بازرسان و ناظران بود.

در پایان این نشست آیین تکریم و معارفه بازرسان قضایی و ذی حسابان جدید و قدیم بازرسی کل و تقدیر از بازرس نمونه استان صورت گرفت.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *