غریب آبادی: سالانه ۴ هزار نفر در زندان‌های آمریکا می‌میرند/ آمریکا صلاحیت موعظه کردن دیگر کشورها را ندارد

21:13 - 16 تير 1401
کد خبر: ۴۳۴۹۲۲۱
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران، که به استان مرکزی سفر کرده در نشست تخصصی حقوق بشر، با بیان اینکه آمربکا صلاحیت موعظه کردن کشورهای دیگر را ندارد، گفت: سالانه ۴ هزار نفر در زندان‌های آمریکا می‌میرند.

خبرگزاری میزان - طبق گزارش مدیریت ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت امور بین‌الملل قوه قضاییه و ستاد حقوق بشر، کاظم غریب آبادی، امروز پنجشنبه ۱۶ تیرماه ۱۴۰۱، در همایش "حقوق بشر آمریکایی، ترور، تحریم و توحش" که در دادگستری استان مرکزی برگزار شد، اظهار داشت: هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی، فرصت مناسبی است تا جنایاتی که آمریکا در حوزه حقوق بشر علیه مردم خود و ملت‌های سایر کشورها انجام داده، مرور شود.

غریب آبادی افزود: حقوق بشر ریشه در ادیان الهی و دین مبین اسلام دارد ولی اینکه غربی‌ها به حقوق بشر رسیدند حاصل کشتن میلیون‌ها انسان بی‌گناه در جنگ جهانی اول و دوم است.

معاون امور بین الملل قوه قضاییه با اشاره به اینکه نسل‌های حقوق بشر حوزه های مختلف سیاسی، اقتصادی و حقوق جمعی را در برمی‌گیرد، گفت: عرصه حقوق بشر برای آمریکا و کشورهای غربی به عنوان عرصه ای برای ترویج و تبیین استانداردهای خود در میان سایر ملت‌ها تبدیل شده است.

وی با تاکید بر اینکه ما مخالف حقوق بشر نیستیم و ایران عضو هفت کنوانسیون حقوق بشری است، افزود: انواعی از حقوق بشر وجود دارد که ما نیز منکر آنها نیستیم ولی نقطه اختلاف جمهوری اسلامی آنجایی است که آمریکا و غرب سعی در تحمیل استانداردهای خود دارند. ایران معتقد به حقوق بشر است چرا که پدیده حقوق بشر، پدیده مقدسی است که ریشه در ادیان الهی و بویژه دین مبین اسلام دارد.
 
دبیر ستاد حقوق بشر با اشاره به نادیده گرفتن تنوع فرهنگی از سوی آمریکا و کشورهای غربی در حوزه حقوق بشر، یادآور شد: در جهان فرهنگ های مختلفی وجود دارد و همه فرهنگ ها غربی نیست، اما آنها به دنبال تحمیل سبک زندگی غربی هستند و معتقدند که همه باید استانداردهای آنها را رعایت کنند و کسانی که آنها را همراهی نکنند به عنوان کشورهای ناقض حقوق بشر شناخته می شوند.

غریب آبادی تاکید کرد: آمریکا اعتقادی به حقوق بشر ندارد. حقوق بشر یک بازی سیاسی برای رسیدن غرب به اهدافش در سیاست خارجی است، رویکردی که آمریکا و غرب در حقوق بشر اتخاذ کرده کاملا تبعیض‌آمیز و دوگانه و مرتبط با استفاده ابزاری از حقوق بشر است. آمریکایی ها شعار حقوق بشر می دهند اما جایی که منافعشان در خطر باشد پا روی آن می‌گذارند.

وی ادامه داد: پروژه حقوق بشر علیه جمهوری اسلامی کاملا انگلیسی است البته بقیه هم حضور دارند، اما مدیریت آن با انگلیس است.

معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه با ببان اینکه سالانه ۴ هزار نفر در زندان های آمریکا فوت می کنند که بخشی از آنها علل طبیعی ندارد، گفت: جنایاتی که آمریکا علیه حقوق ملت های سایر کشورها انجام داده بی‌سابقه است و بیشترین جنایات و تجاوز و اشغالگری‌ها در طول تاریخ بشریت از سوی آمریکا شکل گرفته است.

دبیر ستاد حقوق بشر خاطرنشان کرد: آمریکا خود را پرچمدار و مدعی حقوق بشر معرفی می‌کند، اما بیش از ۲۵۰ پایگاه نظامی در بیش از ۴۰ کشور مستقر کرده و تلاش می کند ایران را به عنوان تهدیدی برای آمریکا معرفی کند، در یمن نیز قطعا آمریکا پشت جنایات علیه مردم مظلوم و بی‌گناه این کشور است. حقوق بشر برای آمریکا مفهومی ندارد و زمانی این حقوق برای آمریکا اهمیت دارد که پای منافعش در میان باشد.

غریب آبادی اضافه کرد: ۲۵ هزار نفر از مردم بی‌گناه کشورمان بر اثر اقدامات تروریستی شهید شدند؛ خسارت های انسانی، شهدا، جانبازان و تخریب شهرها در جنگ ۸ ساله که به ما تحمیل شد، مسئول مستقیم آن آمریکای جنایتکار است. پشت هر گروهک تروریستی که در دنیا تشکیل می شود بدون شک پای آمریکا در میان است.

وی تصریح کرد: آمریکا فقط شعار مبارزه با داعش را سر داد اما همزمان ایران برای مبارزه با این گروه تلاش می کرد تاسوریه و عراق از شر داعش خلاصی پیدا کنند ولی آمریکایی ها انواع حمایت از این گروهک را انجام می دادند. آمریکا صلاحیت صحبت کردن در خصوص حقوق بشر و  موعظه کردن کشورهای دیگر را ندارد، آمریکا مدینه فاضله نیست اما می‌خواهد خود را در افکار عمومی مدینه فاضله معرفی کند، آمریکا باید مسئولیت اقدامات سلطه‌جویانه خود را بپذیرد و پاسخگو باشد.

معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه در خاتمه خاطرنشان کرد: متاسفانه امیدی به سازمان‌های بین المللی نداریم اما باید افکار عمومی بین المللی توجیه شوند، در هفته حقوق بشر آمریکایی نباید به نشست ها و همایش ها بسنده شود بلکه باید در یک فرآیند ادامه پیدا کند و باید افشاگری و برنامه سازی کرد و سمینارهای تخصصی برگزار شود.

در ادامه این همایش، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالمهدی موسوی، رئیس کل دادگستری استان مرکزی، گفت: هفته دوم تیرماه تحت عنوان هفته حقوق بشر آمریکایی با شعار "تحریم و ترور و توحش" نامگذاری شده که با این عناوین ایجاد و ادامه پیدا کرد.

وی افزود: باید از ظرفیت تمام اقشار در استان مرکزی استفاده کرد تا هرکس به زبان و بیان و قلم خود بتواند بخشی از سیاهی‌ها و جنایت هایی که توسط رژیم جنایتکار آمریکا بر  بشر تحمیل شده معرفی کند.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی تصریح کرد: دبیرخانه حقوق بشر در دادگستری استان مرکزی مستقر می شود تا بتوان ایده‌ها و افکار و آرا صادر شده و مطالبات مردم و ملت را در این دبیرخانه دسته بندی کرد و در حوزه حقوق بشر آمریکایی یک گام موثر برداشت.
 
گفتنی است صبح امروز، معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر، به همراه رییس و اعضای شورای قضایی استان مرکزی، با حضور در گلزار شهدای اراک یاد و خاطره این شهیدان را گرامی داشتند.

دبیر ستاد حقوق بشر همچنین از کانون اصلاح و تربیت استان مرکزی بازدید کرد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *