سفارت روسیه: آمریکا خواهان طولانی شدن جنگ اوکراین است

9:01 - 18 تير 1401
کد خبر: ۴۳۵۰۰۰۷
سفارت روسیه در آمریکا اعلام کرد که در پس تحویل چهار سامانه موشکی توپخانه با تحرک بالا (HIMARS)تمایل بی قید و بند واشنگتن برای طولانی کردن درگیری در اوکراین است.

خبرگزاری میزان - روسیه در ۲۴ فوریه (پنجم اسفند) در پاسخ به حملاتی که کی‌یف علیه جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک انجام داد، عملیاتی نظامی را در اوکراین آغاز کرد.

به گزارش «اسپوتنیک»، از آن زمان «ولدیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه تاکید کرد که این عملیات برای متوقف کردن جنگ هشت ساله اوکراین علیه دونتسم و لوهانسک آغاز شده است.

نیروهای روسی و شبه نظامیان دونباس در بحبوحه این عملیات به پیشروی خود ادامه می دهند. هفته گذشته، نیروهای مشترک شهر «لیسیچانسک» را تصرف کردند و قلمرو لوهانسک را از نیروهای اوکراینی آزاد کردند.

همزمان، نیروهای کی‌یف به بمباران شهرهای دونباس از جمله دونتسک ادامه می دهند.

سفارت روسیه: آمریکا خواهان طولانی شدن جنگ اوکراین است

سفارت روسیه در آمریکا اعلام کرد که در پس تحویل چهار سامانه موشکی توپخانه با تحرک بالا  (HIMARS)تمایل بی قید و بند واشنگتن برای طولانی کردن درگیری در اوکراین است.

ورود جنگنده‌های آمریکا به استونی

سرویس مطبوعاتی ستاد کل نیروهای دفاعی استونی اعلام کرد که جت های اف-35 نیروی هوایی آمریکا برای حمایت از ماموریت محافظ هوایی ناتو در جناح شرقی اروپا در پایگاه هوایی استونی فرود آمده‌اند.

کاهش 400 میلیون دلاری کمک‌های نظامی اضافی آمریکا برای اوکراین

«جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا در یادداشتی گفت که مجوز کاهش ۴۰۰ میلیون دلاری کمک‌های نظامی اضافی برای اوکراین در بحبوحه عملیات نظامی روسیه را صادر کرده است.

رد گزارش‌ها درباره استفاده اوکراین از سامانه‌های موشکی برای هدف گرفتن خارج از این کشور

یک مقام ارشد وزارت دفاع آمریکا گزارش‌ها مبنی بر استفاده نیروهای اوکراینی از سامانه‌های موشکی توپخانه با تحرک بالا (HIMARS)  برای حمله به اهدافی در خارج از اوکراین را رد کرد.

برنامه‌ریزی آمریکا برای تامین نیازهای نظامی کی‌یف در ماه‌ها و سال‌های آینده

یک مقام ارشد دفاعی آمریکا گفت که واشنگتن از هم‌اکنون به نیازهای نظامی کی‌یف در ماه‌ها و سال‌های آینده فکر می‌کند.

انتهای پیام/


برچسب ها: اوکراین روسیه

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *