15 محکوم به قصاص در یک سال‌گذشته با همت شورای حل اختلاف قم به زندگی بازگشتند

9:12 - 19 تير 1401
کد خبر: ۴۳۵۰۱۰۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان قم، گفت: با تلاش‌های گسترده شورا‌های حل اختلاف استان قم  و با ایجاد سازش در 15 فقره پرونده قصاص نفس تمامی محکومان این پرونده‌ها از قصاص نفس رهایی یافته‌ و به زندگی بازگشتند.

حجت الاسلام و المسلمین مظفری در گفت‌وگو با میزان، در تشریح اقدامات مسئولان دادگستری استان قم، در رابطه با تعیین تکلیف پرونده های قصاص نفس،  اظهارکرد: در کنار روحیه گذشت و صلح دوستی مردم استان قم، تلاش‌های مسئولان قضایی استان و مساعدت‌های سران طوایف و ریش سفیدان، در ایجاد صلح و سازش و رهایی از قصاص در استان قم مسرت بخش بوده است.

وی با بیان اینکه مردم استان قم به کرامت و نجابت شهره هستند، افزود: ازاین رو تلاش‌های گسترده شورا‌های حل اختلاف استان در راستای ایجاد سازش در پرونده‌ها به نتایج بسیار خوبی ختم شده و برهمین اساس در یک سال گذشته با ایجاد سازش در 15 فقره پرونده قصاص نفس و جلب رضایت اولیای دم تمامی 15 محکوم این پرونده‌ها از قصاص رهایی یافته و به زندگی بازگشتند.

رئیس کل دادگستری استان قم همچنین تاکید کرد: برای ماه‌های باقی مانده سال‌جاری نیز با کمک مسئولان قضایی و بررسی‌های کارشناسانه برنامه ریزی‌هایی در راستای تاکیدات رئیس دستگاه قضا مبنی بر تعیین تکلیف پرونده‌های قصاص نفس خواهیم داشت.

انتهای پیام/


برچسب ها: دادگستری قصاص

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *