نگاهی به آمار مرگ و میر در زندان‌های آمریکا/ خودکشی در بالاترین سطح قرار دارد

16:35 - 18 تير 1401
کد خبر: ۴۳۵۰۵۷۰
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
نگاهی به آمار و ارقام منتشر شده نشان می‌دهد که زندان‌‌های آمریکا مکان‌هایی مرگبار به شمار می‌روند.

خبرگزاری میزان - آخرین داده‌های اداره آمار دادگستری آمریکا (BJS) در مورد مرگ و میر در زندان‌های ایالتی و فدرال این کشور یادآور این است که زندان‌ها در واقع «موسسات مرگ‌ساز» هستند.

آمار نشان می‌دهد که سهم فزاینده‌ای از مرگ‌ها ناشی از علل غیرطبیعی گسسته مانند خودکشی، قتل و مسمومیت با مواد مخدر و الکل است.

زندان‌های آمریکا مکان‌های خطرناکی بوده و هستند و افراد زندانی را در معرض شرایط جسمی غیرقابل تحمل و روانی قرار می‌دهند.

نمودارهایی که افزایش مرگ و میر زندانیان را در آمریکا نشان می‌دهند از سال 2002 تا حد زیادی از رشد جمعیت زندانیان پیشی گرفته است.

در سال 2018، زندان‌های ایالتی چهار هزار و 135 مورد مرگ را گزارش کردند (بدون احتساب 25 نفری که در زندان‌های ایالتی اعدام شدند)؛ این بالاترین رقم ثبت شده از زمانی است که BJS شروع به جمع‌آوری داده‌های مرگ و میر در سال 2001 کرد.

بین سال‌های 2016 و 2018، نرخ مرگ و میر در زندان‌های آمریکا از 303 به 344 به ازای هر 100 هزار نفر افزایش یافت که این یک افزایش فاجعه‌بار به شمار می‌رود.

داده‌ها نشان می‌دهد که بیشتر (۷۷ درصد) مرگ‌های زندان‌ها در آمریکا در سال ۲۰۱۸ «طبیعی» بوده است؛ با این حال، مرگ‌های «غیرطبیعی» یا قابل پیشگیری سهم فزاینده‌ای از مرگ و میر کلی را تشکیل می‌دهند؛ در سال 2018، بیش از یک مورد از هر 6 مرگ در زندان‌های ایالتی (17 درصد) «غیرطبیعی» بود، در مقایسه با کمتر از یک در 10 مرگ (9 درصد) در سال 2001. بدیهی است که زندان‌های آمریکا در ایمن نگه داشتن افراد تحت مراقبت، ضعیف عمل می‌کنند.

تعداد افراد در زندان‌ها و بازداشتگاه‌های آمریکا افزایش یافته و به طرز نگران کننده‌ای مرگ و میر نیز افزایش یافته است؛ مرگ و میر در زندان‌های آمریکا از سال 2019 تا 2020 افزایش بسیاری یافته است.

آمار خودکشی در زندان‌های آمربکا بیش از هر زمان دیگری است؛ حبس نه تنها برای افرادی که با نیازهای روانی وارد زندان می‌شوند دشوار است، بلکه باعث ایجاد و تشدید قطع ارتباط، ناامیدی و ناراحتی روانی کلی می‌شود.

 در سال 2018، زندان‌های ایالتی بیشترین تعداد خودکشی (340) را از زمانی که BJS شروع به جمع‌آوری این داده‌ها در 20 سال پیش کرد، داشته است؛ در مقایسه با رشد خالص یک درصدی جمعیت زندان‌های ایالتی از سال 2001، خودکشی‌ها تا 85 درصد افزایش یافته است؛ خودکشی یک فاجعه برای عموم جامعه آمریکاست.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *