چه افرادی گزینه جانشینی بوریس جانسون هستند؟

13:52 - 20 تير 1401
کد خبر: ۴۳۵۳۰۰۰
تعدادی از سیاست‌مداران انگلیسی برای جانشینی بوریس جانسون ابراز تمایل کرده‌اند.

خبرگزاری میزان - پس از اینکه «بوریس جانسون»، از سمتش استعفا کرد، این سوال مطرح شده که چه کسانی نامزد جانشینی نخست‌وزیری هستند.

به گزارش «رویترز»، در ادامه اسامی از مهم‌ترین افرادی که تمایل خود برای جانشینی جانسون را اعلام کرده‌اند و افرادی که احتمال دارد در این رقابت شرکت کنند آورده شده است. قوانین رقابت ریاست حزب محافظه‌کار انگلیس این هفته اعلام خواهد شد.

«سوئلا براورمن» 42 ساله، که در حال حاضر به عنوان دادستان کل انگلیس فعالیت می‌کند.

«رحمان چشتی»، که از سال 2010 عضو پارلمان انگلیس بوده و جانسون او را به عنوان مدیر یکی از بخش‌های وزارت خارجه انگلیس منصوب شده بود.

«جرمی هانت»، وزیر خارجه سابق 55 ساله در رقابت ریاست سال 2019 برای جانشینی «ترزا می» پس از جانسون دوم شد.

«ساجد جاوید»، اولین وزیر کابینه‌ای بود که در اعتراض به اتهاماتی مبنی بر گمراه کردن افکار عمومی توسط جانسون به خاطر اطلاعاتی که در مورد اتهامات آزار جنسی علیه یک قانونگذار محافظه کار داشت، استعفا داد. او از گزینه‌های اصلی به حساب می‌آید.

«ریشی سوناک»، 42 ساله، در اوایل سال 2020 وزیر دارایی انگلیس شد و به خاطر بسته نجات اقتصادی کووید-19، از جمله یک برنامه پرهزینه حفظ مشاغل که از بیکاری گسترده جلوگیری کرد، ستایش شد.

«لیز تراس»، وزیر خارجه انگلیس یکی از پایه‌های اصلی حزب محافظه کار به حساب می‌آید و مرتباً در نظرسنجی‌های اعضای حزب صدرنشین بوده است.

«پریتی پاتل»، 50 ساله، از زمانی که جانسون در سال 2019 به نخست وزیری رسید، وزیر کشور انگلیس بوده و در حالی که رسوایی باعث سرنگونی جانسون شد، با اشاره به اهمیت شغلش برای امنیت ملی، در دولت ماند. او به دلیل مواضع تندرو در قبال مهاجرت شناخته شده و از حامیان برگزیت است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *