رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

استانداردهای دوگانه آمریکا در قبال پناهجویان اوکراینی و افغانستانی

12:32 - 21 تير 1401
کد خبر: ۴۳۵۴۳۲۵
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
آمریکا در حالی از پناهجویان اوکراینی استقبال می‌کند که با درخواست پناهجویی 90 درصد از پناهجویان افغانستانی مخالفت کرده است.

خبرگزاری میزان – اخیرا یک رسانه آمریکایی گزارش داد که این کشور با درخواست پناهندگی 90 درصد از پناهجویان افغانستانی که به دلایل بشردوستانه قصد ورود به این کشور را داشتند، مخالفت کرده است.

شبکه خبری «سی‌‎بی‌اس» آمریکا با استناد به اسناد و مدارک «اداره خدمات شهروندی و مهاجرت»  (USCIS) گزارش داد که از جولای 2021 تاکنون این کشور 46 هزار تقاضای پناهندگی از سوی پناهجویان افغانستانی دریافت کرده که تعداد بسیاری از آنها هنوز بررسی نشده‌اند.

این اسناد نشان می‌دهند که تاکنون تنها به بیش از چهار هزار مورد از این درخواست‌ها رسیدگی شده و از میان آنها تنها با کمتر از 300 مورد موافقت شده است.

در حالی که دولت آمریکا پیش از این وعده اعطای ویزا به شهروندان افغانستانی را داده بود اکنون دولت این کشور تنها به فراهم کردن مقدمات ورود پناهجویان اوکراینی پرداخته است.

در هفته‌های پس از آغاز عملیات نظامی روسیه علیه اوکراین، دولت آمریکا اعلام کرد که قصد دارد 100 هزار پناهنده  از این جنگ را بپذیرد؛ اما این اقدام سوالاتی را در مورد استانداردهای دوگانه این کشور ایجاد کرده است.

از ماه آگوست سال 2021، دولت آمریکا 79 هزار شهروند افغانستانی را از این کشور خارج کرد اما بسیاری از این افراد که به آمریکا راه یافتند هنوز راه روشنی برای ماندن در این کشور ندارند و در افغانستان، هزاران نفری که به آنها ویزای آمریکا وعده داده شده بود، هنوز درگیر این موضوع هستند.

صدها یا هزاران نفر برای آزادی مشروط بشردوستانه به عنوان راهی برای خارج کردن خود و خانواده‌هایشان از افغانستان درخواست داده‌اند؛ دولت آمریکا به سادگی این درخواست‌ها را کنار گذاشته و اکثریت قریب به اتفاق آن را بررسی نکرده است.

علاوه بر این افغانستانی‌هایی که با ارتش آمریکا همکاری می‌کرده‌اند نیز اکنون در دریافت پناهندگی این کشور با مشکلاتی مواجه هستند و دولت آمریکا آنها را نادیده گرفته است.

روایت‌های بسیاری از این افراد منتشر شده که نشان می‌دهد دولت آمریکا به وعده‌های خود در قبال آنها عمل نکرده و آنها را در وضعیت بلاتکلیفی رها کرده است.

انتهای پیام/


برچسب ها: آمریکا افغانستان

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *