زمان معرفی جانشین بوریس جانسون مشخص شد

13:06 - 21 تير 1401
کد خبر: ۴۳۵۴۴۵۰
بر اساس زمان‌بندی اعلام شده، نخست‌وزیر جدید انگلیس پنجم سپتامبر (14 شهریور) معرفی خواهد شد.

خبرگزاری میزان - نخست‌وزیر جدید انگلیس پنجم سپتامبر (14 شهریور) معرفی می‌شود و انتظار می‌رود اولین رای‌ها برای شروع حذف نامزدها در یک میدان شلوغ برای جایگزینی بوریس جانسون در این هفته آغاز شود.

به گزارش «الجزیره»، تاکنون 11 نماینده پارلمان پس از استعفای جانسون در پی یک سری رسوایی‌ها، اعلام کرده‌اند که در رقابت برای ریاست حزب محافظه‌کار حاکم شرکت خواهند کرد.

هر کدام از این نامزدها که پیروز این رقابت شوند، به نخست‌وزیری انگلیس خواهد رسید و فرصت برگزاری انتخابات زودهنگام را خواهد داشت.

وزرای سابق دولت جانسون، از جمله «ریشی سوناک» و «ساجد جاوید»، که استعفای آنها به فروپاشی دولت جانسون در پی یک سری رسوایی‌ها منجر شد، از جمله کسانی هستند که برای جایگزینی جانسون 58 ساله تلاش می‌کنند.

«لیز تراس»، وزیر خارجه انگلیس و «ندیم زهاوی»، وزیر دارایی تازه منصوب شده هم اعلام کرده‌اند که نامزد خواهند شد. این در حالی است که طبق گزارش‌ها، «پریتی پاتل»، وزیر کشور هم در حال بررسی پیشنهاد اعلام نامزدی است.

مالیات در حال حاضر به عنوان یک مسئله بزرگ در میان نامزدها ظاهر شده است و بسیاری قول داده‌اند که مالیات‌های تجاری یا شخصی را کاهش دهند، اما هر کسی که در رقابت ریاست حزب محافظه‌‍‌کار پیروز شود، با مشکلی دلهره‌آور مواجه خواهد شد.

انگلیسی‌ها با بحران هزینه زندگی و سخت‌ترین فشار مالی خود در دهه‌های اخیر مواجه هستند، در شرایطی که قیمت گاز و سوخت افزایش یافته که با جنگ در اوکراین تشدید شده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *