تودیع و معارفه دادستان شهرستان پردیس برگزار شد/ معاون قضایی دادگستری استان تهران: مسئولان کرامت مردم را در رأس امور خود قرار دهند

12:03 - 22 تير 1401
کد خبر: ۴۳۵۶۱۳۲
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
مراسم تودیع و معارفه دادستان شهرستان پردیس برگزار شد.

خبرگزاری میزان_ معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان تهران در مراسم تودیع و معارفه دادستان پردیس اظهار کرد: دادستان‌ها در مجموعه‌های قضایی وظایفی برعهده دارند که باید با دقت و به خوبی این دستورات را انجام داده و در مسائلی که به آنها محول می‌شود موشکافی کنند و با دقت گام بردارند.

شاه کرمی افزود: همکاران در دادگستری تهران و سایر ادارات زیر مجموعه همگی باید دقت کنند تا همه کارها در سلامت و کارآمدی بالا انجام شود.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان تهران با اشاره به فرمایشات رهبر انقلاب در دیدار اخیرشان با مسئولان قضایی کشور، گفت: با توجه به فرمایشات رهبر انقلاب مبارزه با فساد از وظایف قوه قضاییه است و برای تحقق آن باید برای پاکی از آلودگی‌ها و پلیدی‌ها تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه باید همه وظایف محوله را به طور متوازن پیگیری کنیم، تصریح کرد: اگر یک بعدی نگاه کرده و اقدام کنیم، نمی‌توانیم پیش‌بینی درستی داشته باشیم و باید تحقق حقوق عامه، رسیدگی به دعاوی، پیشگیری از وقوع جرم، اصلاح ذات البین و نظارت بر حسن اجرای قوانین، همگی باهم انجام شود.

شاه کرمی با بیان اینکه دسترسی مردم به قوه قضاییه باید آسان باشد، گفت: یکی از مشکلاتی که مردم در مراجعات مردمی به آن اشاره می‌کنند این است که حرفم را گوش نکردند و یا می‌گویند به دفاعیات من توجهی نشد.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان تهران تأکید کرد: وقتی مسئولیت پذیرفته‌ایم باید مراجعان را تکریم کرده و خوب به حرف‌های آنها گوش دهیم.

وی یادآور شد: احیای حقوق عامه باید از همه زوایا پیگیری شود از جمله موضوعات زیرمجموعه حقوق عامه، رسیدگی به آلودگی هوا که امروزه گریبانگیر تهران نیز شده است و در شرق استان نیز این موضوع باید مد نظر قرار گیرد.

شاه کرمی خطاب به مسئولان این شهرستان گفت: سه مؤلفه‌های آموزش، بهداشت و سلامت شهرستان و حل مشکلات آنها توجه کنیم. زیرساخت‌هایی مانند مسکن مهر و اراضی ملی جدی گرفته شود و بر روند فعالیت آنها نظارت کنیم. حل مشکلات نیاز به تلاش دارد و مسئولان مربوطه باید پای کار باشند.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان تهران با بیان اینکه اطاله دادرسی با افزایش پرونده‌های قضایی ایجاد می‌شود، گفت: امیدواریم دادستان جدید تلاش کند تا با کمک همه محاکم و نیروهای دادسراها با همکاری و هم‌افزایی مشکلات مرتفع شده و کارها پیش روند.

وی با بیان اینکه عزیز دانستن مردم و همکاران را در رأس امور قرار دهیم، گفت: همکاری نزدیک دادستان با رئیس کل دادگستری شهرستان یکی از امور مهم است.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان تهران تصریح کرد: وظیفه دادستان ورود به ترک‌ فعل‌ها است و دادستان می‌تواند در مواردی که لازم است ورود کند.

دادستان سابق شهرستان پردیس: در نظام اسلامی همه مسئولیت‌ها موهبت الهی هستند

آقاجری دادستان سابق پردیس نیز در این مراسم گفت: در نظام اسلامی همه مسئولیت‌ها، موهبت الهی هستند و باید با نگاه خدمت به آنها بنگریم.

وی افزود: اگر در دوران خدمت بنده در این مسئولیت توفیقی حاصل شده تنها با تلاش و همت همکارانم در دادسرا و نیز مساعدت‌های قضات و کارکنان مجموعه قضایی فراهم شده است.

دادستان سابق شهرستان پردیس با تشکر از مساعدت‌های رئیس کل دادگستری شهرستان پردیس عنوان کرد: 5 هدف را در دادسرا دنبال می‌کردم، نخست اینکه دادسرا را از حالت منفعل به فعال تبدیل کنم. دوم اینکه دادسرای درخواست محور را به دادسرای مطالبه محور تبدیل کنیم، سوم اینکه دنبال تقویت نگرش‌های پاسخگو و هوشمند در دادسرا بودیم و چهارم آنکه برای شناخت بسترهای فسادزا تلاش کردیم و در آخر برای دستیابی به دادسرای عدالت محور و اخلاقگرا تمام تلاشمان را متمرکز کرده‌ایم.

آقاجری با بیان اینکه اخلاق مداری در همه امور سرلوحه کارمان بود، تصریح کرد: در راستای احیای حقوق عامه تلاش‌های بسیاری انجام شد از جمله ورود به مشکل فاضلاب فاز 11 که دردسرهای زیادی ایجاد کرده بود پرونده‌ای برای مدیرانی که در این خصوص ترک فعل کرده بودند تشکیل شد و 95 درصد این موضوع حل شده و از اول مهر این مشکل به طور کلی حل می‌شود.

وی افزود: تمامی خودروهای ارگان شهرداری که باید در سطح شهرستان قرار می‌گرفتند را از دیگر ادارات به شهرستان برگرداندیم، به پروژه تماشا رسیدگی شد و برای حل اختلافات ساکنان مسکن مهر شهرستان اساسنامه‌ای تنظیم و به مدیران ارسال کردیم.

دادستان سابق شهرستان پردیس با اشاره به انجام بازدیدهای مکرر از رستوران‌ها و اماکن ورزشی این شهرستان خاطر نشان کرد: یکی از شهرستان‌های موفق در بحث جلوگیری از تغییر کاربری‌ها، مسدود کردن چاه‌ها و ساخت و سازهای غیرمجاز هستیم چنانچه طی چهارسال 2 هزار حکم را اجرا کرده‌ایم.

آقاجری با اشاره به استقرار گشت‌های مشترک با تعزیرات و اداره بهداشت شهرستان برای نظارت بر رعایت موارد بهداشتی و سلامت مردم، گفت: به بحث ساماندهی اتباع غیرمجاز در شهرستان ورود کردیم، همچنین رسیدگی به وضعیت معتادان و متکدیان نیز در دستور کار بود.

دادستان سابق پردیس تصریح کرد: با ورود جلوگیری از انجام گودبرداری‌های غیرمجاز در سطح شهرستان از ادامه فعالیت 20 فقره ساختمان‌ سازی و گودبرداری غیرمجاز جلوگیری کرده‌ایم؛ همچنین انشعابات غیرمجاز آب، برق و گاز نیز قطع شد.

وی گفت: تأسیس پزشکی قانونی و اداره تعزیرات در شهرستان از دیگر اقدامات مهم انجام شده بود؛ همچنین پیگیری روشنایی آزادراه تهران-پردیس از اقدامات ارزشمند دیگری بود که با انجام آن از وقوع تصادفات بیشتر نیز جلوگیری شد و دوربین‌های سرعت‌سنج نیز در اتوبان پردیس و جاده قدیم جاجرود نصب شد.

فریبرز عبدالملکی رئیس دادگستری شهرستان پردیس نیز در این مراسم با تبریک اعیاد قربان و غدیر و همچنین دهه امامت و ولایت اظهارکرد: به نیابت از همه همکاران از زحمات آقای آقاجری تشکر می‌کنم و از صمیم قلب برای وی آرزوی سلامتی و توفیق روز افزون دارم.

وی با بیان اینکه تکالیف دادستانی در چند جمله نمی‌گنجد و وظایف حساس و سنگینی دارد، افزود: آقای آقاجری در زمان فعالیت خود اقدامات ارزشمندی در راستای حفظ حقوق عامه داشت که این انتظار از آقای شیخ آرایی هم می رود که به این موضوع اهمیت دهند.

رئیس کل دادگستری شهرستان پردیس با اشاره به وظایف دادستانها تصریح کرد: با مطالعه و مطالبه پرونده‌ها و در خواست تکمیل تحقیقات از همکاران و نیز اظهارنظر درخصوص قرارهای نهایی که قطعا می تواند جنبه آموزشی هم داشته باشد و با اظهارنظر های متقن، قضاتی را برای محکمه‌ها پرورش دهند که آن هدف دستگاه قضایی نیز فراهم شود و این یکی از رسالت‌های اصلی دستگاه قضا که همان احقاق حق،قضاوت و داوری عادلانه است نیز محقق می شود.

امام جمعه شهرستان پردیس در مراسم تودیع و معارفه دادستان این شهرستان با ذکر روایتی از امیرالمومنین (ع) نهج البلاغه گفت: پیش داوری انسان را از مسیر اصلی و راه اهل بیت باز می‌دارد لذا امام علی در این قضیه تابع قانون و شرع بود و هیچگاه در امور پیش‌داوری نمی‌کرد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی افزود: از دیگر خصوصیات حکمرانی امام علی که در خطبه 289 نهج البلاغه به آن اشاره کرده می‌توان به این نکته اشاره کرد که هیچ‌گاه از ظاهر قضاوت نکرده و حتما عذر طرف مقابل را می‌شنید در خیلی اوقات هم اینگونه است که با شنیدن عذر طلب مقابل نیاز به ملامت نیست و آبروی افراد نیز حفظ می‌شود.

امام جمعه شهرستان پردیس با بیان اینکه امیر‌المومنین هیچ زمانی از محدودیت‌هایی که وجود داشت شکایت نمی‌کرد، گفت: ایشان بر وعده و قولی که می‌دادند عمل می‌کردند و مسئولیت‌های ما در این روزگار همانند یک قول است که باید به آنها عمل کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی گفت: حکمت 289 نهج البلاغه شامل 11 سفارش از امیرالمومنین است که اگر مسئولان همه این موارد را سرلوحه امور خود قرار دهند موفق خواهند بود.

امام جمعه شهرستان پردیس با بیان اینکه شهرستان پردیس شهر نوپایی است که همه مسئولان آن باید برای رفع مشکلات دست به دست هم بدهند، گفت: مسکن مهر، بومهن و سعید آباد هر یک به نوبه خود مشکلاتی دارند که باید به آنها رسیدگی و این مشکلات در اولویت قرار بگیرند؛ از دستگاه قضا استدعا داریم محکم بایستد و از حقوق مردم همانند گذشته دفاع کند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی تصریح کرد: خیلی از مشکلات سالهاست در این شهرستان حل نشده باقی مانده که باید این گره‌ها باز شود و مسئولی هنرمند و متعهد است که بتواند گره‌های زندگی مردم را باز کند نه اینکه گره‌ای به آنها بیافزاید.

وی خطاب به مسئولان حاضر در جلسه گفت: محکم و با اقتدار بایستید تا مشکلات این شهرستان و مردم آن مرتفع شود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *