نامزدهای نهایی برای جانشینی بوریس جانسون مشخص شدند

11:45 - 22 تير 1401
کد خبر: ۴۳۵۶۱۴۷
هشت نامزد نهایی برای ورود به رقابت برای ریاست حزب محافظه‌کار انگلیس و جایگزینی بوریس جانسون به عنوان نخست وزیر این کشور معرفی شده‌اند.

خبرگزاری میزان - کمیته پشتیبان 1922 حزب محافظه‌کار انگلیس اعلام کرد که هشت نامزد برای ورود به رقابت برای ریاست این حزب و جایگزینی بوریس جانسون به عنوان نخست وزیر این کشور معرفی شده‌اند.

به گزارش «بیزینس استاندارد»، هشت نامزدی که با موفقیت از حمایت حداقل 20 قانونگذار محافظه‌کار برخوردار شدند، عبارتند از «ریشی سوناک»، وزیر سابق خزانه‌داری؛ «لیز تراس»، وزیر خارجه؛ «پنی موردانت»، وزیر تجارت بین الملل؛ «تام توگندات»، قانونگذار پشتیبان؛ «سوئلا براورمن»، دادستان کل؛ «ندیم زهاوی»، وزیر خزانه‌داری تازه منصوب شده؛ «کیمی بادنوک»، وزیر سابق برابری؛ و «جرمی هانت»، وزیر خارجه سابق انگلیس.

اولین دور رای‌گیری در میان قانونگذاران محافظه‌کار امروز برگزار می‌شود. طبق قوانین تعیین شده توسط کمیته 1922 که رقابت ریاست حزب را برگزار می کند، فقط آن دسته از مدعیانی که حداقل 30 رای کسب کرده باشند می‌توانند در دومین رای‌گیری، که قرار است روز پنجشنبه برگزار شود، شرکت کنند.

پیش از آن که نمایندگان پارلمان برای تعطیلات تابستانی در 21 جولای پارلمان را ترک کنند، تعداد نامزدها از طریق دورهای دیگر رای‌گیری مخفی به دو نفر کاهش می‌یابد.

سپس رای‌گیری پستی بر سر دو نامزد نهایی از تمام اعضای محافظه‌کار انجام می‌شود و پیروز این رقابت در 5 سپتامبر (14 شهریور) معرفی و رئیس جدید حزب محافظه‌کار و نخست وزیر بعدی انگلیس خواهد شد.

رقابت ریاست حزب محافظه‌کار پس از آن آغاز شد که جانسون روز پنج‌شنبه به دلیل استعفای وزرای کابینه و دیگر مقامات دولتی در اعتراض به مدیریت پرونده‌های رسوایی‌اش، مجبور به تسلیم شدن در برابر امری اجتناب‌ناپذیر شد.

جانسون تا زمانی که رئیس جدید حزب محافظه‌کار جانشین او شود، به عنوان نخست‌وزیر موقت فعالیت می‌کند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *