رئیس‌کل دادگستری آذربایجان شرقی: با افرادی که اقدام به تجاوز به اراضی و املاک دولتی کنند برخورد قانونی می‌شود

11:59 - 23 تير 1401
کد خبر: ۴۳۵۷۳۴۲
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس‌کل دادگستری آذربایجان شرقی بر لزوم پایش ماهواره ای تغییرات کاربری اراضی ملی و منابع طبیعی استان تأکید کرد.

خبرگزاری میزان - موسی خلیل الهی در نشست شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی دادگستری استان آذربایجان شرقی بر اجرای دقیق تبصره 2 ماده 10 قانون حفظ کاربری اراضی از طریق ایجاد سامانه پایش ماهواره ای تغییرات کاربری اراضی کشاورزی در راستای جلوگیری از تغییر کاربری اراضی و همچنین لزوم هماهنگی امور و پیشگیری و صیانت از حفظ حقوق عامه و حفاظت از منابع طبیعی و برخورد قانونی با اشخاصی که بدون مجوز قانونی اقدام به تصرف، تخریب و تجاوز به اراضی و املاک دولتی، عمومی، بستر رودخانه ها و مسیل ها می کنند، تأکید کرد.


وی همچنین بر اجرای قانون جامع حدنگار (کاداستر) در خصوص اراضی زراعی و باغی و صدور اسناد مالکیت این اراضی متعاقب ترغیب صاحبان اراضی زراعی و باغی و روستاییان برای اخذ سند مالکیت تأکید کرد.


در این جلسه مدیران کل دستگاه های اجرایی مرتبط گزارشی از میزان پیشرفت و عملکرد دستگاه مربوطه در اجرای تکالیف مقرر در قانون جامع حدنگار (کاداستر) ارائه دادند.


در ابتدای این جلسه دادستان مرکز استان عملکردی از شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی دادگستری استان ارائه داد و با اشاره به تشکیل بیش از 1800 پرونده در سه ماهه اول سال 1401 و صدور بیش از 1500 رأی، از اعاده 961 هکتار اراضی ملی به بیت المال در این مدت خبر داد و بر رفع فوری تصرفات اراضی ملی و منابع طبیعی تأکید کرد.

انتهای پیام/


برچسب ها: اراضی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *