پاک آیین: حکم دادگاه سوئد علیه حمید نوری وجاهت قانونی ندارد

10:33 - 27 تير 1401
کد خبر: ۴۳۵۹۲۵۶
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
کارشناس مسائل بین‌الملل و دیپلمات پیشین کشورمان حکم دادگاه سوئد درباره حمید نوری را فاقد وجاهت قانونی توصیف کرد.

«محسن پاک آیین»، کارشناس مسائل بین‌الملل و دیپلمات پیشین کشورمان در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان، گفت: رای صادر شده علیه «حمید نوری» در دادگاه سوئد وجاهت قانونی ندارد.

«پاک آیین»، می‎گوید: حکم صادر شده توسط دادگاه سوئد برای آقای حمید نوری به هیچ وجه وجاهت قانونی ندارد و این دادگاه تحت تأثیر اطلاعات غلط منافقین که یک سازمان تروریستی است، اقدام به صدور این رای کرده است.

دیپلمات پیشین کشورمان همچنین درباره روند بازداشت «حمید نوری»، بیان کرد: آقای حمید نوری به محض ورود به سوئد در فرودگاه استکهلم توسط پلیس دستگیر می‌شود و مشخص می‌شود که گروه تروریستی منافقین اطلاعات غلطی را به دولت سوئد ارائه داده است؛ دولت سوئد سپس یک فرد غیرتبعی خود را دادگاهی می‌کند به استناد اقدامی که منافقین انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه اتهاماتی که منافقین به دروغ به آقای نوری نسبت داده‎اند، اتهاماتی بوده که اصلا در سوئد واقع نشده و دلیلی ندارد که دستگاه قضایی سوئد به این مسئله ورود کند، عنوان کرد: مقام‎های سوئد خود نیز می‌دانند که منافقین یک گروه تروریستی است که سال‎ها در فهرست تروریستی اتحادیه اروپا قرار داشته و شاکی بسیاری دارد.

«پاک آیین»، ادامه داد: بسیاری از کسانی که قربانی ترورهای منافقین هستند خود شاکی از این گروهک تروریستی هستند حالا چگونه دولت سوئد می‌آید و خود و قوه قضاییه این کشور را بی‌اعتبار می‌کند و علیه آقای حمید نوری حکم صادر می‎کند در حالی که به گفته وکیل، شاهدان و کارشناسان تخصصی به هیچ وجه ادعای دادستان سوئد در رابطه با‌ آقای نوری وجاهت نداشته است.

این کارشناس مسائل بین الملل با اشاره به اینکه وقتی سازمان عفو بین‌الملل یا رژیم صهیونیستی از این حکم دفاع می‌کنند به این معناست که این موضوع یک توطئه‌ از پیش برنامه‌ریزی شده است . چه بسا عوامل رژیم صهیونیستی هم پشت این موضوع بودند تا بتوانند آقای حمید نوری یک تبعه ایرانی را در واقع محکوم کنند، افزود: این در حالی است که حمید نوری 33 ماه در سلول انفرادی بوده و از ابتدایی‌ترین حقوق زندانیان بر اساس معیارهای بین‌المللی برخوردار نبوده و به جای اینکه دولت سوئد وی را آزاد کند و به خاطر دستگیری غیرقانونی عذرخواهی کند، اقدام به دستگیری، شکنجه و نگهداری در سلول انفرادی به مدت 33 ماه کرده و سپس این حکم مخدوش را علیه حمید نوری صادر می‌کند.

کارشناس مسائل بین‌الملل و دیپلمات پیشین کشورمان در پایان گفت: نهادهای قضایی بین‌المللی با حمایت قوه قضاییه، وزارت امور خارجه و سفارت کشورمان در سوئد باید به اقدامات قانونی خود و اعتراض به رای دادگاه سوئد ادامه دهند و اجازه ندهند این حکم ناعادلانه اجرا شود؛ این حکم به معنای حمایت سوئد از گروه‌های تروریستی است و برای همیشه به عنوان یک ننگ در دامان قوه قضاییه سوئد باقی خواهند ماند.

انتهای پیام/


برچسب ها: سوئد حمید نوری

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *