226 مددجوی زندان‌های استان قزوین در یک‌سال گذشته با استفاده از پابند الکترونیک آزاد شدند/ آزادی مشروط 200 زندانی استان

8:11 - 26 تير 1401
کد خبر: ۴۳۵۹۷۰۶
رئیس کل دادگستری استان قزوین، گفت: از تیر ماه سال گذشته تا خردادماه سال‌جاری 226 مددجوی زندانی واجد شرایط استان قزوین تحت مراقبت پابند الکترونیک آزاد شدند.

علی شعبانی در گفت‌وگو با میزان، در تشریح اقدامات دادگستری استان قزوین در خصوص استفاده زندانیان واجد شرایط از پابند الکترونیک و آزادی مشروط، اظهار کرد: در راستای کاهش جمعیت کیفری، با همکاری قضات، آمار استفاده از پابند الکترونیک و اعطا آزادی مشروط در استان قزوین رو به افزایش است.

وی با بیان اینکه اجرای قانون و مقررات باید سرلوحه کار مسئولان در زندان‌ها ، افزود: از تیر ماه سال گذشته تا خردادماه سال‌جاری 226 مددجوی زندانی واجد شرایط استان قزوین تحت مراقبت پابند الکترونیک قرار گرفته و آزاد شدند.

رئیس کل دادگستری استان قزوین، با تاکید بر ایجاد فضای مناسب در زمینه تعدیل جمعیت کیفری زندان‌های این استان، اضافه کرد: در همین راستا و درهمین بازه زمانی 200 نفر زندانی استان قزوین با استفاده از ارفافات قانونی از آزادی مشروط برخوردار شدند.

شعبانی گفت: همچنین در یک سال گذشته 3 هزار و 22 محکوم از مرخصی استفاده کرده اند.

وی با بیان اینکه قضات استان قزوین استفاده از نهادهای ارفاقی را در دستور کار خود دارند و با بهره گیری از این ظرفیت در راستای کاهش جمعیت کیفری گام بر می‌دارند، تاکیدکرد: ارفاقات قانونی شامل افراد مخل امنیت و آرامش مردم نمی‌شود و مجرمینی که آرامش روانی و امنیت مردم را به مخاطره می‌اندازند، مورد ارفاق قرار نمی‌گیرند.

بیشتر بخوانید:

۲۰ محکوم به قصاص نفس در یک‌سال گذشته به همت دادگستری استان قزوین به زندگی بازگشتند

انتهای پیام/


برچسب ها: دادگستری اقدامات

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *