فوت و فن‌های تهیه سس مایونز خانگی

15:43 - 25 تير 1401
کد خبر: ۴۳۵۹۹۵۹
سس مایونز یکی از خوشمزه‌ترین و پر کاربردترین سس‌ها در دنیای آشپزی است که می‌توانید آن را با روشی بسیار آسان و صرف مدت زمانی کوتاهی در منزل تهیه کنید.

خبرگزاری میزان _ فرارو نوشت: سس‌ها یکی از هیجان‌انگیزترین چاشنی‌ها در دنیای آشپزی هستند که بسیار محبوب و پر طرفداران‌اند. سس‌ها در انواع و طعم‌های گوناگون موجودند که برای سرو غذا‌های اصلی، پیش غذا و سالاد‌ها استفاده می‌شوند.

سس‌ها در دنیای فست فود نیز بسیار پر کاربرد و محبوب هستند، طوری که می‌توان گفت هرکدام از این فست فود‌ها با نوع خاصی از سس‌ها سرو می‌شوند. امروز می‌توانید انواع سس را در طعم‌ها و رنگ‌های گوناگون داخل سوپر مارکت‌ها و فروشگاه‌های مواد غذایی تهیه کنید.

سس مایونز یکی از انواع سس‌های پر طرفدار و پرکاربرد است که برای تهیه بسیاری از سالاد‌ها و غذا‌ها از آن استفاده می‌شود. سس مایونز‌های بازاری معمولا پر چرب و دارای افزودنی‌های مضر خوراکی است که برای تهیه آن‌ها معمولا از تخم مرغ هم استفاده می‌شود.

ما در این مطلب طرز تهیه یک سس مایونز خانگی و سالم را به شما آموزش می‌دهیم که برای تهیه آن نیازی به تخم مرغ نیست. شما می‌توانید با روشی بسیار آسان و کمتر از دو دقیقه یک شیشه سس مایونز خوشمزه و سالم را در منزل تهیه کنید که بسیار شبیه به سس مایونز‌های بازاری است؛ پس در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا طرز تهیه سس مایونز خانگی را همراه با نکات مهم و فوت و فن‌های مربوط به تهیه آن با شما کاربران گرامی به اشتراک بگذاریم.

مواد لازم برای تهیه سس مایونز خانگی

روغن مایع: یک و یک چهارم لیوان

شکر: ۱ قاشق غذاخوری

شیر: دو سوم لیوان

نمک: نصف قاشق چای‌خوری

آبلیمو: یک قاشق غذاخوری

سس خردل: ۲ قاشق غذاخوری

طرز تهیه سس مایونز خانگی

سس مایونز

۱ ـ ابتدا روغن مایع، شکر، شیر، نمک و سس خردل را داخل یک پارچ یا ظرف دیواره بلند بریزید و با گوشت‌کوب برقی حدودا یک دقیقه هم بزنید.

۲ ـ بعد از اینکه مواد کمی غلیظ شد، آبلیمو را به مواد بالا اضافه کنید و دوباره یک دقیقه دیگر هم بزنید. به طور کلی تهیه این سس بیشتر از دو دقیقه زمان نمی‌برد. وقتی سس کاملا غلیظ شد، گوشت‌کوب برقی را کنار بگذارید و سس مایونز آماده را داخل یک شیشه خشک و تمیز بریزید. حتما شیشه را داخل یخچال نگهداری کنید.

نکات مهم

ـ توجه داشته باشید که بهتر است حتما از گوشت‌کوب برقی استفاده کنید و گوشت‌کوب را از پایین به سمت بالا و از بالا به سمت پایین حرکت بدهید. مراقب باشید که هنگام هم زدن ظرف را بیش از حد تکان ندهید.

ـ هرگز آبلیمو را ابتدای کار و همراه با بقیه مواد اضافه نکنید؛ زیرا باعث می‌شود که شیر ببرد.

انتهای پیام/

خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


برچسب ها: طرز تهیه سس

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *