حاکم بودن نژادپرستی در سیستم عدالت کیفری در سراسر اروپا

9:16 - 31 تير 1401
کد خبر: ۴۳۶۰۶۲۷
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
بررسی‌های مختلف نشان می‌دهند که نژادپرستی نهادینه بر سیستم‌های عدالت کیفری در سراسر اروپا حاکم است.

خبرگزاری میزان – نژادپرستی در سیستم عدالت کیفری کشورهای اروپایی در همه مراحل از نحوه ثبت گرفته تا بررسی و پیگیری جنایت‌های نژادپرستانه تاثیر می‌گذارد.

این موضوع در بررسی‌های متعدد در بازه‌های زمانی مختلف ثابت شده و گزارش‌های تهیه شده از وقایعی که رخ داده اند، نژادپرستی را نه تنها در سیستم عدالت کیفری بلکه در پلیس کشورهای اروپایی نیز تایید کرده اند.

با وجود رشد قابل ملاحظه جنایت‌های خشونت آمیز با انگیزه‌های نژادی، سیستم‌های عدالت کیفری درهمه کشورهای اروپایی از حفاظت و حمایت از قربانیان جنایت‌های نژادپرستانه خودداری می‌کنند.

به گزارش « enar-eu»، گزارش «ENAR» که 24 کشور اروپایی را پوشش می‌دهد داده‌هایی در مورد جنایات نژادپرستانه بین سال‌های 2014 تا 2018 ارائه کرده است.

این گزارش نشان می‌دهد که چگونه اشکال مختلف نژادپرستی از لحظه ای که قربانی، جنایت را به پلیس گزارش می‌دهد تا زمان انجام تحقیقات و پیگیرد قانونی، به طور مداوم در سیستم عدالت کیفری ظاهر می‌شود.

ضمن این که تعداد قابل توجهی از پرونده‌های جرایم ناشی از نفرت در نهایت بدون بررسی رها می‌شوند.

گزارش مذکور همچنین نشان داد که جنایت‌های با انگیزه نژادی در بسیاری از کشورهای عضو اتحادیه اروپا رو به افزایش است و لفاظی‌های سیاسی و واکنش به آن‌ها می‌تواند باعث افزایش شمار جنایت‌های نژادپرستانه شود.

اگرچه اکثر کشورهای عضو اتحادیه اروپا قوانین مربوط به جرایم ناشی از نفرت را دارند، اما نهادینه بودن نژادپرستی و عمیقا ریشه دار در میان مقام‌های مجری قانون سبب می‌شود که این قوانین اجرا نشوند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *