گرفتار شدن بی‌گناهان در زندان‌های انگلیس بر اثر محکومیت‌های نادرست

10:01 - 28 تير 1401
کد خبر: ۴۳۶۱۳۰۰
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
افراد بی گناه زیادی سال‌های زیادی از عمر خود را در زندان‌های انگلیس می‌گذرانند.

خبرگزاری میزان – محکومیت‌های نادرست سبب می‌شوند افراد بی گناه زیادی در زندان‌های انگلیس محبوس باشند.

به گزارش « palatinate»، محکوم شدن دو مرد مسلمان به قتل «مالکوم ایکس» در مارس 1966، پایانی حیرت برانگیز داشت؛ این دو پس از 55 سال از جنایتی که هیچ مدرک و شاهدی برای اثبات ارتکاب از سوی آنان وجود نداشت، بی گناه شناخته و تبرئه شدند.

اگرچه یکی از آن‌ها زنده نماند تا اعتراف سیستم قضایی آمریکا اشتباهش را ببیند، اما این اتفاق در نهایت افتاد.

وقوع چنین رویدادهایی در آمریکا یعنی محکومیت زندانیان بی گناه به حدی تکرار شده و مورد بی توجهی قرار گرفته که تقریبا همه با گفتن جمله ساده «این آمریکاست» از آن رد می‌شوند.

اما انگلیس نیز وضعیت چندان متفاوتی در این زمینه ندارد و زندانیان زیادی بر اثر محکومیت‌های اشتباه در زندان به سر می برند.

براساس بررسی دانشگاه حقوق انگلیس، بین ژوئن 2019 تا مارس 2020، هزار و 336 درخواست تجدیدنظر موفق در دادگاه‌های انگلیس وجود داشته است و «لندن» بالاترین سطوح تجدیدنظر را ثبت کرد.

در سال 2018، یک میلیون و 473 هزار پرونده توسط دادگاه‌های قضایی حل و فصل شد؛ در حالی که 79 درصد این تخلفات می‌توانست بدون محکومیت حل شود.

اگرچه دولت انگلیس در سال‌های 2011 و 2014 اقدام به تغییر و اصلاح در سیستم قضایی با هدف جلوگیری از محکوم شدن نادرست افراد کرد، اما محکومیت‌های نادرست توسط سیستم قضایی انگلیس همچنان ادامه دارند.

محکومیت‌های نادرست سبب می‌شوند افراد بی گناه زیادی بی دلیل سال‌های زیادی از عمر خود را پشت میله‌های زندان‌های مختلف انگلیس بگذرانند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *