استانداردهای دوگانه غرب در مواجهه با بحران‌های بین‌المللی

12:32 - 28 تير 1401
کد خبر: ۴۳۶۳۲۲۳
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
غرب و به ویژه آمریکا استانداردهای دوگانه‌ای را در قبال بحران‌های بین‌المللی و واکنش به آنها دنبال می‌کند.

خبرگزاری میزان - بسیاری از کارشناسان و روزنامه‌نگاران در سراسر جهان می‌بینند که چگونه جهان غرب به سرکردگی آمریکا از استانداردهای دوگانه در ارزیابی درگیری‌های بین‌المللی پیروی می‌کند.

به گزارش « neweralive»، نگرش غرب به درگیری‌های منطقه‌ای صرفا بر اساس منافع آن تعیین می‌شود و بر همین مبنا به سمت دستکاری و اعمال فشار می‌رود.

هنگامی که یک بحران بین‌المللی یا منطقه‌ای جدید به وجود می‌آید، این سوال مطرح می‌شود که چرا کشورهای غربی همیشه با آن برخوردی مشابه با رویدادی مشابه در دیگر مناطق جهان ندارند؛ نمونه‌های زیادی از این موارد در تاریخ وجود دارد.

آمریکایی‌ها با سلاح‌های هسته‌ای روسیه در کوبا به ادعای تهدید قلمرو خود مخالف بودند، اما اکنون می‌خواهند اوکراین به هر چیزی که می‌تواند روسیه را تهدید کند، مجهز شود.

جهان بین‌الملل و به‌خصوص غرب هیچ توجهی به اشغالگری رژیم صهیونیستی و تصرف سرزمین فلسطین ندارد؛ غرب مقاومت مردم فلسطین را نمی‌بیند و از کسانی حمایت می‌کند که فرزندان فلسطینیان را می‌کشند، خانه‌هایشان را می‌گیرند و به مقدسات آنها هتک حرمت می‌کنند.

زمانی که صرب‌ها می خواستند «یوگسلاوی» را تحت کنترل خود درآورند، غرب با نقض قطعنامه‌های سازمان ملل، این کشور را بمباران و تکه تکه کرد.

آمریکایی‌ها پس از حمله به برج‌های دوقلو، جنگ در افغانستان را به راه انداخته و کشتار، ویرانگری و ارتکاب اعمال فجیع و خشونت‌آمیز بدون مجازات را برای چندین دهه در این کشور ادامه دادند؛ با این حال، زمانی که روسیه برای محافظت از مردم «دونباس» عملیات نظامی علیه اوکراین را آغاز کرد، غرب شروع به ارائه انواع سلاح‌‎های مدرن به «کی‌یف» کرد و تمام جهان را علیه روسیه برانگیخت.

بسیاری از سیاستمداران و تحلیلگران، زمانی که کشورهای غربی موضع خود را در قبال بحران‌ها اعلام می‌کنند، استانداردهای دوگانه را افشا می‌کنند. توضیح ساده است؛ غرب به چیزی جز منافع خود اهمیت نمی‌دهد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *