دبیر ستاد حقوق بشر: دانمارک کودک ایرانی را به خانواده‌اش بازگرداند

7:57 - 29 تير 1401
کد خبر: ۴۳۶۴۳۲۵
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر، با اشاره به تصمیم ناعادلانه دولت دانمارک در واگذاری کودک ایرانی به یک خانواده دانمارکی، اقدامات دانمارک را نقض آشکار تعهدات در حوزه حقوق بشر به‌ویژه حقوق کودک توصیف کرد.

خبرگزاری میزان - «کاظم غریب آبادی»، معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر، با اشاره به تصمیم ناعادلانه دولت دانمارک در واگذاری «داریوش حیدری»، کودک ایرانی به یک خانواده دانمارکی، وارد کردن اتهام واهی کودک‌ربایی به والدین «داریوش» از سوی دادگاه دانمارکی و بازگرداندن آنان به ایران و جداکردن این کودک دارای اختلال طیف اوتیسم از خانواده‌اش، اقدامات دانمارک را نقض آشکار تعهدات این کشور در حوزه حقوق بشر به‌خصوص حقوق کودک توصیف کرد.

«غریب آبادی»، با قدردانی از تلاش‌ها و اقدامات وزارت امور خارجه کشورمان در سطوح مختلف برای حل معضل این خانواده و الحاق فرزند به والدینش، از عدم همکاری دولت دانمارک به بهانه این که هرگونه تصمیمی در مورد این کودک ایرانی صرفا از سوی دادگاه اتخاذ می‌گردد، انتقاد کرد.

معاون امور بین الملل قوه قضاییه، تاکید کرد «سئوال اصلی این است حال که والدین این کودک در ایران به سر می‌برند و دیگر در دانمارک حضور ندارند، چرا دولت دانمارک از انجام تعهدات خود برای الحاق این کودک بیمار به والدین خود طفره می رود؟! اصولا گرفتار نمودن والدین این کودک در مسیر دادگاه‌های دانمارک (ولو با اعطای ویزا برای حضور و پیگیری حقوقی-قضایی موضوع در دانمارک)، اقدام صحیحی نیست و مغایر با تعهدات حقوق بشر دانمارک است.»

انتهای پیام/


برچسب ها: حقوق بشر دانمارک

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *