شواهدی جدید از اسلام هراسی در حزب محافظه‌کار انگلیس

11:21 - 29 تير 1401
کد خبر: ۴۳۶۴۶۰۷
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
رقابت‌های اخیر برای تعیین جانشین بوریس جانسون بار دیگر وجود اسلام هراسی در ساختار دولت انگلیس را برملا کرد.

خبرگزاری میزان - شش سال پیش «زک گلداسمیت» از حزب محافظه‌کار انگلیس، زمانی که برای شهرداری لندن نامزد شد، یکی از متعصبانه‌ترین کمپین‌ها در تاریخ مدرن این کشور را مدیریت کرد؛ او به جای اینکه مستقیما رقابت کند، بر مذهب رقیب خود از حزب کارگر تمرکز و ادعا کرد که «صادق خان» مدافع «افراط‌گرایان» است و بنابراین برای این منصب مناسب نیست.

به گزارش «میدل ایست آی»، این سیاست نشان دادن نادرست «صادق خان» به عنوان مهره نیروهای «افراطی» درست از رده‌های بالای حزب محافظه کار بیرون آمده است؛ «دیوید کامرون»، نخست‌وزیر پیشین انگلیس نیز زمانی که یکی از مقامات اسلامی بی‌گناه جنوب لندن را متهم به حمایت از داعش کرد، همین روش را در پیش گرفته و پیشتاز انتخابات شد.

بنابراین جای تعجب نیست که عناصر درون حزب محافظه کار بار دیگر از تعصب به عنوان سلاحی مضر در جنگی کثیف برای جانشینی «بوریس جانسون»، نخست وزیر مستعفی انگلیس، استفاده می کنند؛ وقتی «پنی موردانت» به عنوان پیشتاز شگفت‌انگیز ظاهر شد، رقبای او در سمت راست محافظه‌کاران بلافاصله به دنبال راه‌هایی برای نابودی او بودند.

هیچ امر منطقی در مورد رقابت برای ریاست محافظه‌کار وجود ندارد؛ این یک ماجرای تاریک و تیره است که با نفرت‌های مبهم و حقه‌های کثیف احاطه شده است.

در حزب محافظه کار امروز، این به معنای بازی با کارت اسلام‌هراسی است؛ در یک نظرسنجی موسسه «یوگاو» در چند سال پیش، بیش از دو سوم از گروه کوچکی از اعضای محافظه کار که در این رقابت نیز تصمیم خواهند گرفت، به «نظریه توطئه» معتقد بودند.

موسسه « Hope Not Hate»، گروهی که این نظرسنجی را انجام داده، می‌گوید «از افراد تا نهادهای بزرگ دولتی انگلیس، اعضای حزب محافظه‌کار اسطوره‌های نژادپرستانه را می‌پذیرند و تقریبا نیمی از آنها تمایلی به داشتن نخست‌وزیر مسلمان ندارند.»

این پیشینه حمله روز دوشنبه به «موردانت» در روزنامه انگلیسی «دیلی میل» است که از «لیز تراس»، رقیب «موردانت» حمایت می‌کند؛ «موردانت» به عنوان نامزد ریاست حزب محافظه کار به دلیل دیدار با «زهرا محمد»، دبیرکل شورای مسلمانان انگلیس، هدف حمله «دیلی میل» قرار گرفت.

به گفته «گاردین»، کارمندان دولت انگلیس تا مارس 2020 به ملاقات با MCB (شورای مسلمانان انگلیس) ادامه دادند؛ بعید است که قطع روابط پس از ورود «جانسون» به عنوان نخست وزیر تصادفی باشد.

«جانسون» تاکنون متعصب‌ترین نخست وزیر تاریخ مدرن انگلیس بوده است؛ وی همواره از زبان نژادپرستانه و اسلام هراسی استفاده کرده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *