ازدحام جمعیت و شرایط بهداشتی نامناسب در زندان‎های فرانسه

15:38 - 02 مرداد 1401
کد خبر: ۴۳۷۰۱۹۶
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
تحقیقات بین‌المللی درباره سیستم زندان‌های فرانسه حاکی از آن است که زندانیان با شرایط بحرانی دست و پنجه نرم می‌کنند.

خبرگزاری میزان - دیده‌بان بین‌المللی زندان‌ها (OIP) و عفو بین‌الملل به طور مشترک از فرانسه خواسته‌اند که یک طرح اضطراری برای بازنگری سیستم زندان‌های ناکارآمد و پرجمعیت خود اجرا کند.

به گزارش « rfi.fr»، این درخواست دو سال پس از آن مطرح شد که فرانسه توسط دادگاه اروپایی حقوق بشر (CEDH) به دلیل ازدحام بیش از حد مزمن و شرایط نامناسب تنبیهی در زندان‌های خود محکوم شد.

OIP  و عفو بین‌الملل دولت فرانسه را به ناکارآمدی و عدم اعمال اقدامات کافی برای پاسخ به این حکم متهم کرده‌اند.

این سازمان‌ها اعلام کردند که در ماه می 2022، برای حدود 60 هزار ظرفیت موجود بیش از 71 هزار زندانی در زندان‌های فرانسه وجود داشت؛ ضریب اشغال 138.9 درصد است و این بیشتر از ژانویه 2020 است، زمانی که CEDH برای نخستین بار از فرانسه خواست تا با ازدحام جمعیت در زندان‌ها مقابله کند.

همچنین دادگاه اروپایی، فرانسه را به دلیل شلوغی زندان‌ها و شکایات مرتبط با «آلودگی» و «سر و صدا» محکوم می‌کند.

OIP در گزارش اخیر خود اعلام کرد، اگرچه در اوج بحران کرونا، تعداد زندانیان جدید اندکی کاهش یافت، اما این رقم از تابستان 2020 در زندان‌های فرانسه به دلیل نبود اراده سیاسی دوباره شروع به افزایش کرد.

 این سازمان گفت که تعداد زیادی از ساختمان‌های زندان در این شبکه به‌عنوان فرسوده و غیربهداشتی در نظر گرفته شده‌اند که در نتیجه شرایط فاجعه‌بار ایجاد شده است.

تحقیقاتی که در سال‌های گذشته انجام شده است، عمدتاً علل اصلی ازدحام جمعیت را نادیده گرفته و در برخی موارد به این مشکل کمک کرده است.

این سازمان‌ها به طور مشترک پیشنهاد می‌کنند که به منظور مقابله با مسائل ساختاری، بودجه در نظر گرفته شده برای گسترش سیستم زندان فرانسه باید به سمت نوسازی زندان‌های موجود با هدف توسعه فعالیت‌ها برای زندانیان و برنامه‌های استقرار مجدد هدایت شود.

انتهای پیام/


برچسب ها: فرانسه

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *