رئیس سازمان انرژی اتمی: در صورت برگشت طرف مقابل به برجام برای دوربین‌های فراپادمانی تصمیم می‌گیریم

12:25 - 03 مرداد 1401
کد خبر: ۴۳۷۱۱۳۷
رئیس سازمان انرژی اتمی در حاشیه بازدید از نمایشگاه هم افزایی مدیریت ایران در رابطه با دوربین‌های فراپادمانی آژانس گفت: اگر به توافقنامه برگشتند و ما هم اطمینان کردیم شیطنتی در آن نمی کنند، برای دوربین‌ها تصمیم می‌گیریم.

محمد اسلامی ظهر امروز در حاشیه بازدید از نمایشگاه هم افزایی مدیریت ایران در گفت و گو با میزان گفت: اساس انقلاب اسلامی برپایه احساس مسئولیت مردم است.

رئیس سازمان انرژی اتمی عنوان کرد: اینطور نیست که مسئولان فقط متعلق به دولت و نظام حاکمیت باشند، هرکسی باید در سرنوشت خود تاثیرگذار باشد.

وی افزود: هرگاه توانستیم مردم را سرجای خود و به موقع در امور دخالت دهیم، موفق شده ایم لذا هم اکنون در توسعه کشور نیز باید هم افزایی ایجاد شود.

اسلامی خاطرنشان‌ کرد: یکی از معضلات کشور این است که صورت مطالبه گری برای دولت ایجاد می شود، در این وضعیت یک عده سرخورده می شوند که طرح‌های ما را اجرا نکردند اما اگر مردم خودشان مشکلات را احصا و راه حل ها را ایجاد کنند، به طور طبیعی آنها را عمل می کنند .

وی با بیان اینکه جامعه، یک پتانسیل بی انتهاست، گفت: هم بلحاظ فرهنگی و هم اراده و اعمالش، جامعه ایرانی قدرتمند است. امروز این تفکر هم‌افزایی جایش خالی است و نقش آن می تواند موثر باشد و به موسسان احیای این تفکر تبریک می‌گوییم و امیدواریم از این رویداد ایجاد انگیزه مضاعف رخ دهد.

رئیس سازمان انرژی اتمی خاطرنشان‌ کرد: هرچقدر ظرفیت هم افزایی گسترش یابد، مقاومت‌مان بیشتر می‌شود و تاثیرگذاری مان برای عبور از چالش ها نیز محقق می‌شود.

رئیس سازمان انرژی اتمی درباره امکان روشن شدن دوربین ها در صورت احیای توافق برجام گفت: خیلی مهم است که مردم و مسئولان همگی حافظه تاریخی‌شان را بهنگام کنند. آنها 20 سال است به ایران اتهام می‌زنند که دنبال ساخت بمب اتم هستید و هر روز آدرس جایی را دادند، اگر به‌ تاریخ بنگریم مرتب ما را به شورای امنیت برده و علیه‌مان قطعنامه صادر و تحریم اعمال کردند.

اسلامی گفت: همه دولت‌های گذشته مذاکره کردند، حاصل آن سند برجام شده است؛ حالا باز برگشتند همان اتهامات را در قالب اسناد ربایش شده و مکان و مدارک ادعایی روی میز گذاشته‌اند.

رئیس سازمان انرژی اتمی خاطرنشان کرد: اساس پذیرش ایران در برجام این بوده که رفع اتهام و اعتماد سازی کند و پذیرفته که فعالیت های غنی سازی خود در اورانیوم را محدود کند، ظرفیت و سرعت حرکت خود را کاهش دهد تا این اعتماد سازی رخ دهد.

وی بیان کرد: آن‌ها پایبند نبودند، وقتی ایران نظارت تشدید شده را پذیرفته است برای رفع این اتهام بوده است، آن‌ دوربین‌های برجامی هم برای رفع اتهامات بوده و اگر قرار است اتهامات پابرجا باشد دلیلی ندارد دوربین‌های برجامی باشند.

اسلامی اضافه کرد: دوربین‌ها به دست خود آژانس جمع و پلمب شده است و در تاسیسات نگهداری می‌شود.

رئیس سارمان انرژی اتمی گفت: متاسفم که لفاظی‌هایی هم صورت می‌گیرد و ایران هیچگونه پنهانکاری نداشته است و غنی سازی خارج از چارچوب و بدون هماهنگی با آژانس نداشتیم. ایجاد ظرفیت آب سنگین و همه زیرساخت‌های صنایع اتمی با هماهنگی آژانس و تحت نظارت آنها بوده و الان هم نظارت دارند.

وی گفت: آژانس انرژی اتمی هم اکنون نیز در همه تاسیسات انرژی اتمی مطابق ضوابط پارلمان مستقر است و نظارت می کند.

اسلامی اضافه کرد: این دوربین‌های فراپادمانی که باصطلاح برجامی است، ربطش به توافقنامه برجام است؛ اگر به این توافقنامه برگشتند آن طوری که در برجام با یک شرح و بسطی پی ام دی را بستند و دوباره همان کار را کنند و ما هم اطمینان کردیم شیطنتی در آن نمی‌کنند، برای آن تصمیم می‌گیریم.

نمایشگاه رویداد هم‌افزایی مدیریت ایران در راستای تحقق مفاهیم حکمرانی مردمی و توجه به اهداف مردمی‌سازی دولت از سوی نهاد و شبکه دستیاران مردمی ریاست جمهوری در روزهای ۲ و ۳ و ۴ مردادماه از ساعت ۹ تا ۱۸ در مصلی امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *