رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

کودکان یمن با تهدید مداوم گرسنگی مواجه هستند

9:07 - 04 مرداد 1401
کد خبر: ۴۳۷۲۶۳۸
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
کودکان یمن همچنان با تهدید مداوم گرسنگی حاد مواجه هستند و بسیاری از آنها با سوء تغذیه شدید دست و پنجه نرم می‌کنند.

خبرگزاری میزان - به گفته سازمان ملل، گرسنگی همچنان مهم‌ترین چالش پیش روی یمن است؛ کشوری که بدترین بحران انسانی در جهان را دارد.

به گزارش «شینهوا»، آژانس‌های سازمان ملل هشدار داده‌اند که بحران گرسنگی وخیم یمن در آستانه یک فاجعه آشکار است، به طوری که 17.4 میلیون نفر اکنون به کمک غذایی نیاز دارند و بخش فزاینده‌ای از جمعیت با سطوح اضطراری گرسنگی مواجه هستند.

وضعیت بشردوستانه در این کشور بین ژوئن تا دسامبر 2022 حتی بدتر می‌شود، به طوری که تعداد افرادی که احتمالا نمی‌توانند حداقل نیازهای غذایی خود را در یمن برآورده کنند احتمالا به رکورد 19 میلیون نفر می‌رسد.

 نهادهای سازمان ملل مانند سازمان کشاورزی ملل متحد (فائو)، برنامه جهانی غذای سازمان ملل (WFP) و یونیسف هشدار داده‌‎اند که انتظار می‌رود ۱.۶ میلیون نفر دیگر در این کشور در سطح اضطراری گرسنگی قرار گیرند که مجموع این افراد تا پایان سال به ۷.۳ میلیون نفر می‌رسد.

گزارش‌ها همچنین سطح بالای مداوم سوء تغذیه حاد را در بین کودکان زیر پنج سال یمنی نشان می‌دهد؛ در سراسر یمن، 2.2 میلیون کودک دچار سوءتغذیه حاد هستند، از جمله نزدیک به نیم میلیون کودک با سوءتغذیه بسیار شدید و وضعیت تهدید کننده زندگی، مواجه هستند.

علاوه بر این، حدود 1.3 میلیون مادر باردار یا دارای نوزاد دچار سوءتغذیه حاد هستند؛ تحلیل جدید IPC بدتر شدن امنیت غذایی در یمن را تأیید می‌کند.

«دیوید گرسلی»، هماهنگ کننده امور بشردوستانه برای یمن، می‌گوید «ما باید پاسخ بشردوستانه یکپارچه را برای میلیون‌ها نفر از جمله حمایت غذایی و تغذیه، آب پاک، مراقبت های بهداشتی اولیه، حفاظت و سایر نیازها حفظ کنیم.»

تجاوز ائتلاف عربستان همچنان عامل اصلی گرسنگی در یمن است؛ بحران اقتصادی محصول جانبی این حملات و کاهش ارزش پول، قیمت مواد غذایی را در سال 2021 به بالاترین سطح خود از سال 2015 رسانده است.

یک داده جدید بسیار نگران‌کننده این است که پیش‌بینی می‌شود تعداد افرادی که سطوح فاجعه‌بار گرسنگی را در یمن تجربه می‌کنند پنج برابر افزایش یابد و از 31 هزار نفر در حال حاضر به 161 هزار نفر در نیمه دوم سال 2022 برسد.

انتهای پیام/


برچسب ها: یمن عربستان

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *