جباری: تیم وزنه‌برداری جوانان باید قهرمان آسیا می‌شد، نه دوم/ داشته‌های فنی خودم را به کادرفنی جدید انتقال دادم

8:45 - 05 مرداد 1401
کد خبر: ۴۳۷۳۴۰۳
سرمربی سابق تیم وزنه‌برداری پایه کشورمان گفت: خیلی حیف شد که تیم جوانان نتواست سکوی قهرمانی آسیا را به دست آورد.

علی جباری در گفت‌وگو با میزان، درباره کسب عنوان نایب قهرمانی تیم وزنه‌برداری جوانان در مسابقات قهرمانی آسیا اظهار داشت: نایب قهرمانی تیم جوانان ایران را به سعید علی‌حسینی تبریک می‌گویم، چون حاصل زحمات وی بود که تیم‌های نوجوانان و جوانان را از قبل جمع کرد و در نهایت نتایج تلاش‌هایش به ثمر نشست. بعد از علی‌حسینی نیز من سرمربی تیم‌های پایه شدم، اما با آمدن سرپرست جدید این تیم به هادی پانزوان سپرده شد و سرانجام به مسابقات قهرمانی آسیا اعزام شدند.

وی افزود: همچنین به داود عباسی مربی سابق این تیم‌ها، هادی پانزوان، مسعود محرابی، وحید ربیعی کادر فنی این تیم در تاشکند، رئیس قبلی و سرپرست فدراسیون هم خسته نباشید و تبریک عرض می‌کنم.

*نمی‌دانم در کدام وزن سلیقه شخصی‌ام را اعمال کردم

سرمربی سابق تیم‌های وزنه‌برداری نوجوانان و جوانان در پاسخ به این سوال که آیا در دعوت و چینش نفرات سلیقه شخصی اعمال شده است و در یک وزن سه نفر به اردو دعوت شده‌اند، عنوان کرد: اصلاً دعوت نفرات سلیقه‌ای نبوده است و موافق این گونه اظهارنظرهای غیرکارشناسی نیستم. همه می‌دانند در وزنه‌برداری اگر نفرات خوبی در یک وزن حتی به 4 نفر هم برسند به اردو دعوت می‌شوند، تا بعد از رقابت نزدیک در اردو، نفرات برتر به مسابقات اعزام شوند. این موضوع نیز در هیچ جای دنیا اصلاً هیچ ایرادی ندارد. باید مربیان و کادر فنی احتمالات زیادی را در نظر بگیرند. به طور مثال رشته سنگین وزنه‌برداری آسیب‌دیدگی دارد یا عدم آگاهی ورزشکاران در استفاده از مکمل‌ها که ممکن است تست‌شان مثبت اعلام شود، به همین منظور باید نفرات جایگزین داشته باشیم. من نمی‌دانم در کدام وزن سلیقه شخصی‌ام را اعمال کرده‌ام.

با برنامه‌ای که داشتم، جوانان قهرمان آسیا می‌شد

جباری در پاسخ به این پرسش که تیم جوانان می‌توانست قهرمان آسیا شود، تصریح کرد: نفراتی در رده سنی جوانان داشتیم تا به مسابقات قهرمانی آسیا اعزام کنیم که تیم بتواند مقام قهرمانی جوانان آسیا را به دست آورد. تا زمانی که من سرمربی بودم، تیم جوانان 9 نفر و نوجوانان 6 نفر در اردو حضور داشتند. برای قهرمانی هم برنامه‌ریزی خوبی داشتم که می‌خواستم 9 نفر رده سنی جوانان، به علاوه طاها نعمتی از تیم نوجوانان را در تیم جوانان استفاده کنم تا امتیازات بیشتری برای کسب این عنوان تیمی به دست بیاوریم.

خیلی حیف شد، جوانان قهرمان آسیا نشد

وی در ادامه در مورد برنامه‌ای که مدنظر داشته تا تیم را قهرمان آسیا کند، گفت: محمد ارسلانی وزنه‌بردار دسته 96 کیلوگرم بود، اما با آنالیز و اسامی که از نفرات برتر مسابقات جهانی جوانان یونان و سال قبل داشتم به این نتیجه رسیدیم که او را در دسته 102 کیلوگرم به تاشکند اعزام کنیم و برای تیم جوانان امتیاز بیاورد. با ارسلانی هم صحبت کردم که برای او بهتر است تا در دسته 102 کیلوگرم وزنه بزند. نباید او خط می‌خورد و باید به تاشکند اعزام می‌شد. فقط یک حرکت در دوضرب وزنه‌بردار ازبکی را می‌گرفت، تیم جوانان قهرمان آسیا می‌شد. به همین منظور هم با کوروش باقری مدیر فنی تیم‌های ملی قبل از رقابت‌ها صحبت کردم. به آنها گفتم که تیم ما با ازبکستان یک رقابت نزدیک و با اختلاف 7 یا 8 امتیاز خواهد داشت. خیلی حیف شد که تیم جوانان نتوانست سکوی قهرمانی آسیا را به دست آورد.

هیچ انگیزه‌ای برای عدم اعزام به تاشکند وجود نداشت

سرمربی سابق تیم‌های وزنه‌برداری پایه در پاسخ به این پرسش که گفته می‌شود مسئولان قبلی فدراسیون وزنه‌برداری هیچ تمایلی برای اعزام تیم‌های نوجوانان و جوانان برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا در تاشکند نداشتند، تاکید کرد: برای اعزام دو تیم نوجوانان و جوانان خودم به عنوان سرمربی لیست اسامی نهایی را رد کردم. اگر نمی‌خواستند تیم را اعزام کنند، چرا آزمایش دوپینگ گرفته شد و این همه هزینه کردند؟ مطمئن باشید 100درصد تیم به تاشکند اعزام می‌شد و هیچ مشکلی نبود. به خاطر اینکه وزنه‌برداری جوانان ایران به مسابقات جوانان جهان در یونان نرفته بود و فدراسیون مصمم بود این تیم به تاشکند اعزام شود و همچنین وقت کافی هم داشتیم.

تمام اطلاعات و داشته‌های فنی خودم را به کادرفنی جدید انتقال دادم

جباری در جواب این پرسش که آیا بعد از کنار گذاشتن شدن از کادر فنی تیم‌های نوجوانان و جوانان، توسط سرپرست جدید فدراسیون وزنه‌برداری همه اطلاعات و داشته‌های خود را به کادر فنی بعدی انتقال دادید، خاطرنشان کرد: هر مربی دوست دارد تا شاگردانش به بهترین مدال و جایگاه در جهان دست پیدا کنند و تمام زحماتش برای موفقیت ورزشکارش است. همچنین همیشه اعتقاد دارم که اگر پرچم کشورم در میادین بین‌المللی به اهتزاز دربیاید و بتوانم کار کوچکی انجام بدهم با جان و دل انجام خواهم داد. وقتی هادی پانزوان به عنوان سرمربی انتخاب شد، تمامی آنالیزهای مسابقات جهانی قبلی نوجوانان و جوانان مکزیک و یونان را در اختیار او گذاشتم. همچنین اطلاعات و آمار رکوردی در اردوهای قبلی وزنه‌برداران نوجوان و جوان را ارائه دادم. حتی آنالیز حریفان تیم ایران که چه نفراتی باید در چه وزنی شرکت کنند را به آنها دادم. به طور مثال؛ امیرحسین سپه‌آجرلو به همراه امیرحسین قربانی و ایلیا صالحی‌پور در دسته 81 کیلوگرم حضور داشتند که قصد داشتم سپه‌آجرلو را در رقابت دسته 89 کیلوگرم به مسابقات بفرستم. این پیشنهاد که باید این وزنه‌بردار در یک دسته بالاتر شرکت کند را به کادر فنی جدید تیم‌های پایه دادم، اما پانزوان تشخیص داد تا سپه‌آجرلو در دسته 96 کیلوگرم نوجوانان و جوانان به روی تخته برود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *