معاون وزیر راه: برای پروازهای اربعین بلیت چارتری نداریم 

13:18 - 08 مرداد 1401
کد خبر: ۴۳۷۸۹۴۰
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
رئیس سازمان هوایپمایی کشوری گفت: قصد نداریم برای پروازهای اربعین بلیت چارتری داشته باشیم و شرکت‌های هواپیمایی مستقیماً بلیت‌های اربعین را به فروش برسانند.

خبرگزاری میزان - محمد محمدی بخش در حاشیه مراسم پایان عملیات حج در جمع خبرنگاران گفت هواپیماهای چهار کشور برای تعمیر به ایران می آیند که اعلام اسامی این کشورها به دلیل طبقه بندی اطلاعات امکان پذیر نیست.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه تمام کارهای تعمیر هواپیماها در کشور انجام می‌شود گفت:  8 ماه است که هیچ هواپیمایی برای تعمیر به کشورهای دیگر اعزام نشده است و در حوزه تأمین اقلامی که باید از کارخانه سازنده تأمین شود با شرایط سختی رو به رو هستیم .

وی بیان کرد: سازمان هواپیمایی کشوری با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان، نهضت تأمین اقلام مصرفی هواپیماها را راه اندازی کرده اما همچنان برخی از قطعات وارد می‌شوند.

محمدی با بیان اینکه پروازهای چارتری مدیریت شده است گفت:  قصد ما حذف کامل پروازهای چارتری نیست بلکه مسیرها و شرکت‌های هواپیمایی که مجاز به فروش پروازهای چارتر هستند مشخص و به ایرلاین‌های مربوطه ابلاغ شده است.

معاون  وزیر راه تاکید کرد:  قصد نداریم برای پروازهای اربعین بلیت چارتری داشته باشیم و شرکت‌های هواپیمایی مستقیماً بلیت‌های اربعین را به فروش برسانند.

وی افزود: در حال مذاکره با طرف عراقی هستیم تا دو و نیم میلیون تومانی که بابت هر مسافر در عراق اخذ می‌شود برای ایام اربعین حذف شود.

محمدی بخش در خصوص ورود ناوگان جدید گفت: مستمرا هواپیما و هلی کوپتر وارد ناوگان می‌شود، همچنین هواپیماهای زمین گیر را سرخط می‌آوریم. خرید هواپیمای نو را در دستور کار داریم همه این اقدامات به موازات هم انجام می‌شود.

معاون وزیر راه در توضیح ادعای سخنگوی شرکت هواپیمایی پاکستان مبنی بر وقوع رویداد همجواری سه هواپیمای پاکستانی در آسمان ایران گفت: اظهار نظر سخنگوی ایرلاین پاکستانی غیرکارشناسی و غیرحرفه ای بوده و باید در این زمینه سازمان هواپیمایی کشوری که این رویداد در آن اتفاق افتاده آن را تشریح می کرد که با توجه به این که این اتفاق در ایران رخ داده ما باید آن را اعلام می‌کردیم ولی گزارش سخنگوی شرکت هواپیمایی پاکستان غیرواقعی بود.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: ما نوار مکالمات خلبان با مرکز کنترل فضای کشور را پیاده سازی کردیم و خلبان برداشت اشتباهی از درخواست کنترلر داشته است و اقدام به کاهش ارتفاع به صورت خودسر کرده بود و ما در این خصوص اقدام قانونی در مجامع بین المللی خواهیم کرد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *