نابرابری نژادی در درمان ایدز در کانادا

8:25 - 10 مرداد 1401
کد خبر: ۴۳۸۰۱۱۸
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
نابرابری نژادی در درمان بیماری ایدز در کشورهای دارای جمعیت بومی تایید شده است.

خبرگزاری میزان – بومیان در کانادا که با نرخ نامتناسبی به بیماری ایدز مبتلا می‌شوند، در درمان این بیماری نیز با نابرابری‌ها و تبعیض نژادی مواجه هستند.

به گزارش « nationthailand»، کانادا در حالی در شهر «مونترال»، میزبان بزرگ ترین کنفرانس جهانی ایدز (بیست و چهارمین کنفرانس بین المللی ایدز 2022، 29 جولای تا 2 آگوست) که انتقادهای زیادی پیرامون برخورد این کشور با چالش مذکور وجود دارد.

فعالان حقوق بشری می‌گویند بودجه این کشور برای مقابله با بیماری ایدز در حالی که تعداد افراد مبتلا 25 درصد افزایش یافته، از ساعت 2008 تاکنون ثابت مانده است.

در واقع کمبود بودجه، سبب تعطیلی سازمان‌های فعال در این زمینه شده است.

بسیاری از مبتلایان به ایدز در کانادا، افراد بی خانمان هستند.

براساس گزارش اخیر « UNAIDS»، نابرابری‌های نژادی در کشورهای مختلف، پیشرفت حرکت پایان دادن به ایدز تا سال 2030 را متوقف کرده است.

در عین حال، نرخ ابتلا به ایدز در میان جوامع بومی در کشورهای آمریکا، کانادا و استرالیا بالاتر از نرخ ابتلا در میان جوامع غیر بومی است.

گزارش مذکور با اشاره به عدم درمان افرادی که ابتلای آنان به ایدز تشخیص داده شده است، می‌گوید که این افراد احتمالا از حاشیه‌نشین ترین بخش‌های جمعیت کانادا از جمله بومیان هستند.

 یکی از مهم ترین موانع ساختاری در پاسخگویی کانادا به معضل ایدز در میان بومیان، نژادپرستی ساختاری سیستم بهداشتی و درمانی است.

 انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *