رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

موج حملات و تعطیلی مساجد در آلمان و فرانسه

14:22 - 09 مرداد 1401
کد خبر: ۴۳۸۰۳۶۲
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
اقدام علیه نهادهای اسلامی و مساجد و حمله به آنها در کشورهای اروپایی با افزایش همراه بوده است.

خبرگزاری میزان – یک گزارش نشان می‎دهد که در کشورهای اروپایی مانند آلمان و فرانسه اقدام علیه مسلمانان و نهادهای اسلامی با افزایش شدیدی همراه بوده است.

به گزارش پایگاه «wsws»، در مجموع 768 حمله خشونت‌آمیز به مساجد و مسلمانان در آلمان بین ژانویه 2014 تا ژوئن 2021 رخ داده است؛ به‌ویژه، سال‌های 2020 و 2021 با بیش از 140 حمله برجسته است.

اگرچه تعداد گزارش‌نشده این گونه اقدامات خصمانه از جمله خرابکاری و تحریک، حملات آتش سوزی و آسیب بدنی احتمالاً به طور قابل توجهی بیشتر است.

طبق آمار وزارت کشور آلمان، بین 4.4 تا 4.7 میلیون مسلمان در آلمان زندگی می‌کنند که کمی بیش از 5 درصد کل جمعیت این کشور را تشکیل می‌دهند.

یک نهاد حقوق بشری آلمان که حملات علیه مسلمانان را در این کشور ردیابی می‌کند، گزارش داد که برای سال 2018 در مجموع 120 حمله خشونت آمیز را ثبت کرده است.

اما این روند ضد اسلامی تنها محدود به آلمان نیست و در کشورهایی مانند فرانسه نیز اعمال فشار علیه مسلمانان افزایش یافته است.

وزیر کشور فرانسه پیش از این نیز اعلام کرد مقام‎های این کشور یک سوم از 89 مسجد بازرسی شده را از نوامبر 2020 تاکنون تعطیل کرده‌اند.

وی مدعی شد که قبل از تصویب «قانون ضد جدایی طلبی»، 650 نهاد در این کشور به اتهام ادعایی اسکان «افراط‌گرایان» بسته و 24 هزار نهاد توسط پلیس فرانسه بازرسی شده است.

در نتیجه بازرسی‌هایی که از نوامبر 2020 در 89 مسجد بر سر ادعای افراط‌گرایی انجام شده، یک سوم آنها تعطیل شده‌اند.

در ماه آگوست گذشته نیز بالاترین نهاد قانون اساسی فرانسه، قانون بحث برانگیز «ضد جدایی طلبی» را تصویب کرد که به دلیل جدا کردن مسلمانان مورد انتقاد قرار گرفت و تنها دو ماده از آن را حذف کرد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *