رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

افزایش خشونت علیه زنان در اراضی اشغالی/ ثبت 15 قتل در 2022

12:40 - 10 مرداد 1401
کد خبر: ۴۳۸۰۷۷۶
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
خشونت علیه زنان بحرانیست که در اشکال مختلف در اراضی اشغالی وجود دارد.

خبرگزاری میزان - «یائیر لاپید»، نخست وزیر موقت رژیم صهیونیستی به تازگی با انتشار توییتی به اپیدمی جنجال برانگیز خشونت خانگی علیه زنان در اراضی اشغالی واکنش نشان داد.

او در رشته توییتی ضمن اشاره به حوادث اخیر در موضوع خشونت علیه زنان، به گستردگی این اپیدمی پرداخته و نوشت که ارتش، زندان، ورزشگاه، خانه‌ها و ... محل‌هایی هستند که خشونت علیه زنان در آن‌ها جریان دارد.

خشونت علیه زنان و تجاوز جنسی به آن‌ها در شرایط و مکان‌های مختلف به چالش اجتماعی مهمی برای رژیم صهیونیستی مبدل شده است.

به گزارش « iwn»، خشونت علیه زنان در اراضی اشغالی یک معضل اجتماعی گسترده است که در پی شیوع کرونا و اعمال قرنطینه‌های متوالی، بحران مذکور گسترده تر و مرگبارتر شد.

خشونت علیه زنان به عنوان اپیدمی اجتماعی در اراضی اشغالی همه اقشار ساکنان اراضی اشغالی را هدف قرار می‌دهد، اما آن چه مشخص است زنان و کودکان بیش از دیگر اقشار جامعه قربانی این اپیدمی می‎شوند.

از هر 10 کودک در اراضی اشغالی یک کودک در معرض خشونت خانگی قرار دارد اما خشونتی که علیه زنان در اراضی اشغالی رخ می‌دهد، بسیار گسترده تر است و موقعیت‌های آنان در زندگی شخصی، اجتماعی، خانوادگی و شغلی را به مخاطره می‌اندازد.

 سالانه بیش از 200 هزار زن در اراضی اشغالی قربانی خشونت خانگی می‌شوند، اما فقط یک چهارم این موارد به مقام‌های مسئول گزارش می‌شوند.

ضمن این که سالانه 20 زن در اراضی اشغالی قربانی خشونت جنسیتی موسوم به «زن کشی» می‌شوند؛ داده‌ها نشان می‌دهند که بیش از نیمی از این زنان قاتل خود را می‌شناختند.

از آغاز سال جاری میلادی تاکنون 15 زن در اراضی اشغالی قربانی پدیده قتل زنان در اراضی اشغالی شدند.

در عین حال، براساس آمارهای رسمی از هر سه زن در اراضی اشغالی یک زن در طول زندگی خود مورد تجاوز جنسی قرار می‌گیرد.

در عین حال، موضوع خشونت علیه زنان در اراضی اشغالی محدود به خشونت خانگی نبوده و به صورت تجاوز جنسی به زنان در ارتش و زندان‌های این رژیم نیز رخ می‌دهد.

در یک سال گذشته گزارش‌های متعددی از تجاوز به سربازان و نگهبانان زن در ارتش و زندان‌های رژیم صهیونیستی منتشر شده که واکنش‌های متعددی را در پی داشته است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *