رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

مرگ یک زن سیاه‌پوست پس از بازداشت توسط پلیس آمریکا

17:43 - 09 مرداد 1401
کد خبر: ۴۳۸۱۰۳۰
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
رسانه های آمریکایی از مرگ یک زن سیاه پوست در پی بازداشت از سوی افسران پلیس این کشور خبر می‎دهند.

خبرگزاری میزان - اداره تحقیقات منطقه جورجیا آمریکا ویدئویی را منتشر کرده که نشان می‌دهد چگونه یک زن سیاه‌پوست دارای بیماری روانی پس از پرتاب شدن به بیرون از خودروی در حال حرکت پلیس، آن هم در حالی که دستانش با دستبند بسته شده بود، به‌ شدت آسیب دیده و در نتیجه آن جان خود را از دست داده است.

به گزارش «دیلی میل»، این حادثه در 15 جولای گذشته در شهر «اسپارتا» در ایالت جورجیا و 100 مایلی جنوب شرقی آتلانتا رخ داد.

«برایانا گرییر» 28 ساله، هفت روز را به دلیل ضربه مغزی در کما گذراند و سپس در بیمارستانی در آتلانتا جان باخت.

بر اساس این گزارش، افسران پلیس آمریکا وارد خانه «برایانا گرییر» شدند و او را که دچار حملات عصبی شده بود، بازداشت کردند؛ پلیس همچنین «گرییر» را به مقاومت در برابر بازداشت متهم کرد.

نکته‌ای که خانواده و وکیل «برایانا گرییر» بر آن تکیه می‌کنند این است که چگونه او از خودرویی که می‌بایست در آن بسته و قفل می‌بود به بیرون پرتاب شده است.

در فیلم منتشر شده دیده می شود که «گریر» فریاد می‎زند «من هیچ قانونی را زیر پا نگذاشته‌ام.»

در این فیلم همچنین دیده می‌شود که یکی از افسران پلیس آمریکا قبل از اینکه «برایانا گرییر» را با اعمال زور سوار خودروی پلیس کند، سلاح شوکر خود را خارج کرده و آن را مسلح می‌کند.

«برایانا گرییر» پس از طی مسافت کوتاهی از خودروی پلیس به بیرون پرتاب شد؛ پس از اینکه او به بیرون پرتاب شد افسر پلیس خودرو را متوقف کرده و وضعیت «گرییر» را مشاهده می‎کند.

«بنجامین کرامپ»، وکیل خانواده «گرییر»، می‎گوید «همه می‌دانند که نمی‌توان در یک خودروی پلیس را از صندلی عقب باز کرد، به خصوص زمانی که شخصی دستانش با دستبند بسته شده باشد.»

به گفته وی، «خانواده برایانا برای اینکه پلیس به او کمک کند با اداره پلیس تماس گرفتند، اکنون آنها مجبور به تحمل غم مرگ کاملا غیر ضروری او هستند.»

«کرامپ»، گفت «باز هم، ما یک شهروند آمریکایی آفریقایی تبار دیگر را داریم که در زمان بازداشت توسط پلیس به طرز غیرقابل باوری کشته شده است.»

وکیل خانواده «گرییر» همچنین اعلام کرد که جمجمه «برایانا گرییر» بر اثر پرتاب شدن به بیرون از خودروی پلیس دچار شکستگی شده بود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *