رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

قتل مهاجر معلول نیجریه ای در ایتالیا؛ حرکت کارزار انتخاباتی احزاب راستگرا با چاشنی نژادپرستی

14:34 - 10 مرداد 1401
کد خبر: ۴۳۸۲۱۲۶
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
کارزار انتخاباتی ایتالیا با رویکردهای نژادپرستانه و به بهای جان مهاجران و پناهجویان دنبال می‌شود.

خبرگزاری میزان – قتل یک مهاجر اهل نیجریه ای در ملاءعام در ایتالیا خشم عمومی را برانگیخت.

به گزارش «گاردین»، قتل یک پناهجوی نیجریه‎ای توسط یک شهروند ایتالیایی در شهری تحت کنترل راستگرایان افراطی در ایتالیا، تاکتیک بیگانه هراسی احزاب راست افراطی در مبارزات انتخاباتی این کشور را زیر سوال برد.

«آلیکا اوگورچوکو»، 39 ساله اهل نیجریه اخیرا در مرکز «سیویتانوا مارکه»، شهری ساحلی، کشته شد.

ویدئوی ضبط شده از حمله به «اوگور چوکو»، مهاجر معلول و مرگ وی در پی ضرب و شتم نشان می‌دهد که افراد حاضر در صحنه، مداخله ای نکردند.

این مهاجر نیجریه ای از فوریه 2021، پس از برخورد خودروی یک راننده مست به وی هنگام دوچرخه سواری به دلیل تخریب دائمی اعصابش، با عصا راه می‌رفت.

تاکنون یک مرد 32 ساله اهل «کامپانیا» به اتهام قتل و سرقت تلفن همراه «اوگور چوکو» دستگیر شده است.

حادثه مذکور سبب بروز خشم در ایتالیا شد و منتقدان و معترضان به این حادثه، ضمن مقایسه قتل «اوگورچوکو» با قتل «جورج فلوید» در آمریکا، دست به برپایی تظاهرات زدند؛ معترضان شامل نیجریایی‌ها و ایتالیایی‌ها بودند.

این حادثه در حالی رخ داد که ایتالیا در پی استعفای «ماریو دراگی» از سمت نخست وزیری در 21 جولای (30 تیر)، در 25 سپتامبر (3 مهر) انتخابات پارلمانی زودهنگام را برگزار می‌کند.

همین امر سبب شده تا راستگرایان افراطی برای مقابله با مهاجرت و طرح این موضوع به عنوان اولویت امنیت ملی خود، کارزارهای ضد مهاجرتی را به راه بیندازند.

یک کشیش محلی که مسئولیت انجمن مراقبت از پناهجویان و افراد معلول را دارد، می‌گوید «ما در منطقه ای بی اعتماد زندگی می‌کنیم؛ جایی که سیاه پوستان تنها در صورتی پذیرفته می‌شوند که پست ترین کارها و شغل‌ها را انجام دهند؛ ما در این‌جا با فرهنگی سروکار داریم که هر کسی را که سفیدپوست و محلی نیست، تحقیر می‌کند؛ شما باید فکر کنید که وقتی یک کشیش سیاه‌پوست مراسم مذهبی را اجرا می‌کند، افرادی هستند که برای شکایت نزد من می‌آیند، زیرا به گفته آن‌ها این مراسم معتبر نیست.»

منطقه «مارکه» از سال 2020 تحت کنترل حزب «برادران ایتالیا» از نوادگان جنبش اجتماعی نئوفاشیست قرار دارد و رئیس این حزب پیشتر گفته بود که ایتالیا باید مهاجران را به کشورهایشان بازگرداند و سپس قایق‌هایی را که آن‌ها را نجات داده اند، غرق کند.

به گزارش « cruxnow»، «اوگور چوکو» کلیه اسناد مهاجرتی را داشت و مهاجر غیرقانونی هم محسوب نمی‌شد.

مهاجران قتل «اوگورچوکو» را ناشی از انگیزه‌های نژادپرستی می‌دانند.

 مرگ این مهاجر نیجریه ای اتفاق منحصر به فردی نیست بلکه آخرین مورد از یک رشته مرگ و میر مهاجران در چند سال گذشته است که غالبا با انگیزه‌های نژادپرستانه رخ دادند.

قتل یک جوان 21 ساله اهل کشور آفریقایی «کیپ ورد» در سپتامبر 2020 توسط گروهی از مردان جوان ایتالیایی و قتل شش مهاجر آفریقایی در فوریه 2018 از دیگر قتل‌هایی هستند که در ایتالیا با انگیزه‌های نژادپرستانه رخ دادند.

 نژادپرستی در ایتالیا تا حدی پیش رفته که حتی ستارگان فوتبال و وزرای دولت با پیشینه مهاجرتی را نیز هدف قرار می‌دهد.

در عین حال و به گزارش «اینفو میگرنت»، دادگاه اروپایی حقوق بشر اخیرا ایتالیا را به نقض حقوق یک مهاجر محکوم کرد.

دادگاه اروپایی حقوق بشر پس از آن که ایتالیا یک نوجوان اهل «گامیبیا» را در بازداشتگاه بزرگسالان نگهداری می‌کرد، به دلیل رفتار غیر انسانی و تحقیرآمیز محکوم کرد.

جوان مذکور به دولت ایتالیا سن خود را اعلام کرده بود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *