رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

سفر پاپ به کانادا و وعده مبهم درباره تحقیق درباره مدارس شبانه‌روزی بومیان

14:58 - 11 مرداد 1401
کد خبر: ۴۳۸۲۳۳۴
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
سفر اخیر رئیس کاتولیک‌های جهان به کانادا، تردیدها و سوالات بسیاری را درباره آنچه که قرار است در آینده برای بومیان این کشور روی دهد، ایجاد کرده است.

خبرگزاری میزان - تور شش روزه عذرخواهی «پاپ فرانسیس»، رئیس کاتولیک‌های جهان، به کانادا به خاطر مقامات بومی و بازماندگان مدارس شبانه‌روزی بود که در 15 سال گذشته بارها به آنها وعده غرامت و «رفتار برابر» داده شده است.

پاپ به هزاران نفری که در مراسمی در جامعه بومیان کانادا گرد آمدند گفت که از تأثیرات «فاجعه بار» سیاستی که به مدت 100 سال در مدارس شبانه‌روزی توسط کلیسای کاتولیک در سراسر کانادا اجرا شد و در قرن بیستم به پایان رسید، متأسف است.

در حالی که پاپ اخیرا سفر خود به کانادا را به پایان رساند، بسیاری اینگونه استدلال کرده‌اند که او نتوانسته راه مشخصی برای پیشرفت در زمینه رسیدگی به سوء استفاده از بومیان ارائه دهد.

گذشته از یک تعهد مبهم برای انجام «تحقیق جدی در مورد حقایق آنچه رخ داده است»، بسیاری از ناظران این سوال را مطرح می‌کنند که در آینده قرار است چه اتفاقی بیفتد؛ پاپ چه اقدامات مشخصی برای بهبود زندگی بازماندگان بومی انجام خواهد داد؟

برنامه او برای ده‌ها هزار بازمانده جهت بهبودی وضعیت آنها پس از تحمل چندین دهه خشونت و آزار که آسیب‌های بین نسلی کاملاً مستندی را بر جامعه بومیان وارد کرده، چیست؟

«پاپ فرانسیس» به خاطر نقش کلیسای کاتولیک در اداره مدارس شبانه‎روزی، عذرخواهی و اعتراف کرد که سیاست‌های کلیسا اثرات «فاجعه بار» بر کودکان و خانواده‌های آنها داشت؛ اما او تنها از عملکرد برخی افراد عذرخواهی کرد، نه به دلیل اقدامات کل کلیسای کاتولیک.

«پاپ فرانسیس» همچنین موضوع غرامت را مطرح نکرد؛ علاوه بر این متعهد به افشای سوابقی که به یافتن مدارس شبانه‌روزی کودکان بومی کمک می‌کند، نشد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *