رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

تداوم اقدامات رژیم صهیونیستی علیه روزنامه‌نگاران/ 21 تخلف در یک ماه

12:07 - 16 مرداد 1401
کد خبر: ۴۳۸۵۶۹۷
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
روند سرکوب روزنامه‌نگاران از سوی رژیم صهیونیستی همچنان ادامه دارد و تنها در سال 2022 ده‌ها مورد از این تخلفات روی داده است.

خبرگزاری میزان – منابع فلسطینی می‌گویند که مقامات اشغالگر رژیم صهیونیستی در ماه جولای، 21 تخلف از جمله تیراندازی، دستگیری و ممنوعیت سفر را علیه خبرنگاران فلسطینی مرتکب شده‌اند.

خبرگزاری فلسطینی «وفا» در گزارش ماهانه خود درباره تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه خبرنگاران فلسطینی در اراضی اشغالی اعلام کرد که 21 تخلف از جمله تیراندازی به خبرنگاران هنگام پوشش رویدادهای کرانه باختری، عمدتا خشونت شهرک نشینان علیه فلسطینی‌ها و دستگیری و بازداشت چند خبرنگار را مستند کرده است.

از جمله آن‌ها، «محمد آسیدا»، 39 ساله، اهل نابلس که برای چهار دوره متوالی چهار ماهه در بازداشت اداری به سر می‌برد.

در بیانیه این نهاد فلسطینی آمده است که در چندین حادثه، ارتش رژیم صهیونیستی مانع از انجام کار گروه‌های تلویزیونی شده و آن‌ها را برای چندین ساعت بازداشت کرده است، در حالی که در یک مورد، سربازان صهیونیست در هنگام پوشش یک فعالیت ضد شهرک سازی، به سمت یک گروه تلویزیونی فلسطینی گاز اشک آور شلیک کردند.

در نزدیکی نابلس و در حوادث دیگر، «ابراهیم عطا»، روزنامه نگار در هنگام پوشش خبری حمله ارتش رژیم صهیونیستی به روستای «دیر ابو مشعل» در غرب «رام الله» مورد اصابت گلوله پلاستیکی قرار گرفت.

 در اقدامی دیگر «عبدالمجید عدوان»، خبرنگار و عکاس مورد اصابت گلوله پلاستیکی قرار گرفت؛ هنگام پوشش تظاهرات در «کفر قدوم» در شرق «قلقیلیه»، مقامات صهیونیست همچنین دو روزنامه نگار به نام‎های «مجدلین حسونه» که برای شبکه TRT ترکیه کار می‌کند و «مجاهد سعد» را از سفر به اردن منع کردند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *