اختصاص شعب ویژه رسیدگی به دعاوی شرکت‌های دانش بنیان در دادگستری استان خراسان شمالی

8:04 - 18 مرداد 1401
کد خبر: ۴۳۸۹۰۹۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان خراسان شمالی با بیان اینکه تأمین مواد اولیه‌ یکی از مهمترین دغدغه‌های شرکت‌های دانش بنیان است از آموزش دانش حقوقی به مدیران شرکت‌های دانش بنیان خبر داد.

صادق اسپیدکار در گفت‌وگو با میزان در مورد شرکت‌های دانش بنیان استان و نوع حمایت از آنها گفت: با توجه به اینکه مقام معظم رهبری امسال به بحث حمایت از شرکت های دانش بنیان‌ تأکید داشته اند به تبع به شکل جدی در این بحث ورود پیدا کردیم و ابتدا جلساتی را با پارک های علم و فناوری استان برگزار و مشکلات آنها را جویا شدیم.

وی ادامه داد: در راستای حل مشکلات شرکت های دانش بنیان استان همراه با رئیس کل دادگستری بازدیدهایی را هماهنگ و حل مشکلات آنها در اولویت‌های کاری‌ قرار داده شد.

اسپیدکار گفت: تعدادی‌ از شرکت‌های دانش بنیان استان در حوزه تولید آهن اسفنجی فعال هستند و مشکل تهیه مواد اولیه دارند که در این راستا با رایزنی با شرکت های بزرگ استان مقدمات تهیه این مواد برای قرار گرفتن در اختیار شرکت ها فراهم شده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم خراسان شمالی در مورد تعداد شرکت‌های دانش بنیان استان گفت: در حال حاضر قریب به 30 شرکت دانش بنیان در استان وجود دارد.

وی بیان کرد: در راستای حمایت از شرکت های دانش بنیان در دادگستری شعبات خاصی را برای رسیدگی به پرونده‌های آنها تعریف و به پارک علم‌وفناوری ابلاغ شده است که به همه شرکت‌ها اعلام کنند که دعاوی و شکایاتشان در این شعب رسیدگی می‌شود.

اسپید کار گفت: یکی از حمایت های دادگستری استان از شرکت های دانش بنیان و پارک های علم و فناوری در کمک به تنظیم قرار دادهای آن ها است، با توجه به اینکه افرادی که به عنوان مدیرعامل یا هیئت مدیره در این شرکت ها فعالیت می‌کنند به مباحث حقوقی برای تنظیم قراردادها تسلط کافی ندارند با هماهنگی های انجام شده جلساتی ویژه آموزش به این افراد اختصاص داده و از قضات مجرب استان، افرادی برای آموزش به آنها معرفی شده اند تا قواعد حقوقی را به مدیران شرکت ها آموزش دهند تا با افزایش آگاهی‌ در تنظیم قرار دادهایشان دچار مشکل نشوند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در حال حاضر مهمترین دغدغه شرکت های دانش بنیان استان چیست؟ گفت: در حال حاضر علاوه بر تأمین مواد اولیه‌ که یکی از مهمترین دغدغه‌های این شرکت‌ها است، اخذ تسهیلات اعطایی نیز یکی دیگر از این مشکلات شرکت ها محسوب می شود.

اسپیدکار گفت: اگر تسهیلات به این شرکت‌ها در قالب صندوق‌های ویژه شرکت‌های دانش بنیان پرداخت شود هم بحث پرداخت ها تسهیل‌گری و هم معضلات در حوزه تضامین برطرف خواهد شد زیرا زمانی که طرف حساب این شرکت ها بانک‌ها باشند سختگیری‌هایی در بحث تضامین صورت خواهد گرفت که موجب کندی روندکار خواهد شد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم خراسان شمالی ادامه داد: تولیدات بالای شرکت های دانش بنیان در استان و خروجی مفید آنها برای تولید شایستگی این شرکت ها را برای رفع نیازهای جامعه و در نهایت موفقیت در صادرات نشان می دهد لذا به جا است که حمایت های مطلوبی از آن ها صورت گیرد.

انتهای پیام/


برچسب ها: دانش بنیان

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *