خشکسالی بی‌سابقه در فرانسه/ بیش از 100 شهر بدون آب آشامیدنی

16:58 - 15 مرداد 1401
کد خبر: ۴۳۸۹۳۷۵
بر اثر خشکسالی بیش از 100 شهر در فرانسه آب آشامیدنی در دسترس ندارند.

خبرگزاری میزان - وزیر محیط زیست فرانسه هنگام بازدید از منطقه‌ای در جنوب شرقی این کشور، گفت که بیش از 100 شهر در فرانسه آب آشامیدنی ندارند و آب با کامیون تحویل این مناطق می‌شود.

به گزارش «یورو نیوز»، «کریستوف بچو»، گفت: «در حال حاضر بیش از 100 شهر در فرانسه وجود دارند که دیگر آب آشامیدنی ندارند و ذخایر آب برای آنها با کامیون منتقل می‌شود؛ چرا که هیچ آبی در لوله‌ها نمانده است.»

این در حالی است که چندین کشور اروپایی شرایط خشکسالی تاریخی را در میانه بارش کم و دماهای بالا تجربه می‌کنند.

«الیزابت بورن»، نخست‌وزیر فرانسه، یک گروه بحران بین‌ وزارتی را برای رسیدگی به خشکسالی که «بدترین خشکسالی ثبت‌شده» در این کشور خوانده شده، فعال کرده است.

«بورن»، می‎گوید: «خشکسالی استثنایی که در حال حاضر با آن مواجه هستیم، بسیاری از مناطق شهرداری را از آب محروم کرده و برای کشاورزان، اکوسیستم‌ها و تنوع زیستی یک فاجعه است.»

در حال حاضر، 66 بخش در فرانسه، یعنی بیش از دو سوم آنها، در بالاترین سطح هشدار خشکسالی، یعنی سطح «بحران» و حداقل 93 بخش در یکی از سه سطح بالای هشدار خشکسالی قرار دارند.

در حال حاضر در مناطقی که در سطح هشدار بحران قرار دارند، محدودیت‌هایی برای آبیاری زمین‌های چمن، پر کردن استخرها، آبیاری باغ‌ها و شست‎وشوی خودروها وجود دارد.

پایتخت پاریس در نخستین سطح سیستم هشدار خشکسالی قرار گرفته و این شهر در حال حاضر اقداماتی را برای محدود کردن مصرف آب انجام داده است.

گزارش اخیر کمیسیون اروپا حاکی از آن است که تقریبا نیمی از اتحادیه اروپا در معرض سطح هشدار خشکسالی قرار دارند.

این موضوع احتمالاً تولیدات کشاورزی و بازده محصولات را در چندین کشور تهدید می‌کند.

انتهای پیام/


برچسب ها: فرانسه خشکسالی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *