سید حسن نصرالله: مقاومت لبنان و فلسطین هیبت رژیم صهیونیستی را شکست

0:19 - 16 مرداد 1401
کد خبر: ۴۳۸۹۷۷۰
دبیرکل حزب الله لبنان در سخنرانی که داشت گفت: مقاومت در لبنان و فلسطین ثابت کرد که ارتش رژیم صهیونیستی مقهور می شود، شکست می خورد، خوار می شود و هیبتش در هم شکسته می شود.

خبرگزاری میزان_ سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در سخنرانی که به مناسبت مراسم عاشورایی در حومه جنوبی بیروت داشت، گفت: هم اکنون تحولات مهمی در فلسطین و نوار غزه در حال رخ داد است که در انتهای سخنرانی به آن خواهم پرداخت. هنگامی که با صداقت و اخلاص تمام امکانات موجود را در نبرد رسانه‌ای و سیاسی بکار می‌گیریم خداوند همانند نبردهای نظامی به ما کمک می‌کند.

دبیرکل حزب الله لبنان همچنین گفت: آمریکا خود را به عنوان صلح طلب در جهان معرفی می‌کند در حالی که به فریب مردم و وارونه جلوه دادن حقایق دست می‌زند. آماری وجود دارد که نشان می‌دهد طی ۳۰۰ سال گذشته کشوری که بیشترین جنگ را علیه کشورهای دیگر و کشورهایی که هزاران کیلومتر از آن فاصله دارند انجام داده است، آمریکا است.

وی ضمن تاکید بر این که آمریکا ننگین‌ترین اقدامات را در زمینه نقض حقوق بشر انجام می‌دهد اظهار داشت: آمریکا کشوری است که در هیروشیما از سلاح هسته‌ای استفاده کرد و در عرض یک دقیقه ۲۰۰ هزار انسان را به خاک و خون کشید. آمریکا طی دهه های گذشته با شکست های بزرگی مواجه شده و در ویتنام، ایران، عراق، سوریه، لبنان، افغانستان، یمن و سومالی شکست خورده است و از بعد سیاسی هم در کوبا و ونزوئلا با ناکامی روبرو شده است. مقاومت عراق اشغالگران آمریکایی را شکست داد.

دبیرکل حزب الله افزود: برخی رژیم ها سعی دارند ما را قانع کنند که اسرائیل کبوتر صلح است اما این رژیم بر پایه جنایت بنا شده است. برخی درباره اسرائیل دست به وارونه جلوه دادن حقایق می زنند. مقاومت در لبنان و فلسطین ثابت کرد که ارتش رژیم اشغالگر مقهور می شود، شکست می خورد، خوار می شود و هیبتش شکسته می شود.

سید حسن نصرالله تصریح کرد: باید برای نشان دادن نقاط قوت خود و کشف نقاط ضعف دشمن تلاش کنیم و از آن در رویارویی بهره گیری نماییم. دشمن برای جلب افکار عمومی و تاثیر در روند نبردها دست به شبهه پراکنی و انتشار شایعات می زند. از جمله شیوه های دشمن شبهه پراکنی است و این کار را در زمان محاصره لبنان با انتشار این شبهه که علت بحران ها سلاح مقاومت است، انجام داد. وضعیت اقتصادی کشورهایی که با اسرائیل سازش کردند به چه منوال است؟ سازش برای مصر و اردن از لحاظ اقتصادی چه سودی داشته است؟

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: از نقاط قوت ما که برخی را ناراحت می کند ایمان ما به بازگشت حضرت مسیح (ع) و ظهور حضرت مهدی (عج) است. چیزی که درباره سرود سلام یا مهدی و همچنین فرهنگ نسل های جدید آنها را ناراحت می کند این است که جوامع ما مایوس نمی شوند و حضرت مهدی نماد امیدواری و رهایی است.

وی همچنین در ادامه تاکید کرد: آنچه در غزه به وقوع پیوست تجاوز واضح و آشکار و جنایتی مستقیم از جانب اسرائیل است. هر فرد شرافتمندی باید به محکوم کردن این جنایت بپردازد و سکوت درخصوص آن جایز نیست و هرکس در قبال جنایت غزه ساکت بنشیند محکوم است و مقاومت حق دارد با وسایلی که مناسب می بیند به این تجاوز پاسخ دهد. مقاومت فلسطین و جنبش جهاد اسلامی حق دارند در زمان و مکان مناسب و با شیوه ای که مناسب می دانند به این تجاوز واکنش نشان دهند. سکوت در قبال این جنایت مسیر را برای ترور رهبران مقاومت باز خواهد کرد.

دبیرکل حزب الله لبنان اعلام کرد: به تهدید وزیر دارایی رژیم صهیونیستی در خصوص محو ضاحیه جنوبی بیروت پاسخ نخواهم داد. در خصوص موضوع غزه ساعت های آینده ثابت خواهد کرد که شما در محاسبات خود اشتباه کردید. آنچه به وقوع پیوست بازدارندگی فلسطین در برابر اسرائیل را ثابت می کند.

سید حسن نصرالله افزود: دشمن با ترور کردن رهبران مقاومت اشتباه کرد و هنگامی هم که لبنان را خطاب قرار می دهد و فکر می کند که می تواند ما را بترساند، اشتباه می کند. من به آنها اعلام می کنم که همانند غزه اشتباه محاسباتی نکنید.

در حال تکمیل...



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *