رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

وزش باد شدید و رگبار باران در بسیاری از استان‌ها/ ورود توده جدید گرد و خاک از عراق به کشور

10:18 - 16 مرداد 1401
کد خبر: ۴۳۸۹۸۶۶
یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

امین حسین نقشینه در گفت‌وگو با میزان در خصوص آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور گفت: امروز یکشنبه برای بخش‌های شمالی آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، ارتفاعات و دامنه‌های البرز در استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران، سمنان، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس در استان‌های همدان، مرکزی، شرق لرستان، غرب اصفهان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، نوار شرقی خوزستان و شمال غرب فارس افزایش ابر، رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.
 
وی ضمن اشاره به اینکه بیشینه شدت بارش‌ها در مناطقی از استان‌های چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و شرق خوزستان انتظار می‌رود، ادامه داد: فردا و پس فردا در نوار شمالی کشور و همچنین ارتفاعات و دامنه‌های البرز و زاگرس مرکزی، رگبار موقت گاهی با رعد و برق و وزش باد را شاهد هستیم.

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه چهارشنبه و پنج‌شنبه نیز در ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکزی، زاگرس مرکزی و همچنین شمال فارس با افزایش ابر و رگبار پراکنده مواجه هستیم، افزود: طی سه روز آینده در ساعات بعدازظهر و اوایل شب رشد ابرهای همرفتی، رگبار موقت و گاهی رعد و برق در ارتفاعات هرمزگان رخ می‌دهد.

نقشینه اظهار کرد: طی پنج روز آینده در نوار شرقی کشور، به‌ویژه منطقه زابل و بخش‌هایی از مرکز کشور وزش باد شدید با احتمال خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود که در این مدت خیزش گرد و خاک بر روی کشورهای همسایه غربی و انتقال آن به بخش‌هایی از نوار غربی کشور دور از انتظار نیست.

وی با اشاره به اینکه طی روزهای سه‌شنبه تا پنج‌شنبه با افزایش سرعت باد در نواحی شرقی کشور در این ناحیه شاهد رخداد توفان شن و کاهش کیفیت هوا هستیم، توضیح داد: امروز و فردا تنگه هرمز و شرق خلیج فارس و طی سه روز آینده دریای خزر مواج است و در پنج روز آینده شرق دریای عمان و از بعدازظهر سه‌شنبه تا پنج‌شنبه غرب خلیج فارس متلاطم پیش‌بینی می‌شود.
 
این کارشناس سازمان هواشناسی در رابطه با آخرین وضعیت آب‌وهوایی چند روز آینده تهران عنوان کرد: امروز گاهی در مناطق جنوبی و غربی استان تهران باد و گرد و خاک رخ می‌دهد و بر روی ارتفاعات آن احتمال بارش پراکنده همراه با رعد و برق وجود داردو بیشینه دمای پایتخت امروز به 37 درجه و کمینه دمای آن به 28 درجه می‌رسد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *