404 جلسه ویدئوکنفرانس کمیسیون تخصصی پزشکی قانونی در 3 ماهه نخست سال برگزار شد

9:37 - 18 مرداد 1401
کد خبر: ۴۳۹۲۰۲۴
مدیرکل کمیسیون‌های سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: در سه ماهه نخست سال جاری 404 جلسه کمیسیون‌های تخصصی پزشکی قانونی به شکل ویدئوکنفرانس و بدون نیاز به مراجعه حضوری طرفین پرونده و برخی کارشناسان برگزار شد.

خبرگزاری میزان _ بابک سلحشور بیان کرد: از ماه‌های پایانی سال 1398 و در پی شیوع و همه گیری ویروس کرونا در کشور، سازمان پزشکی قانونی راهکارهایی را در جهت ارائه خدمات غیرحضوری به مردم مد نظر قرار داد که از آن جمله برگزاری جلسات کمیسیون‌های تخصصی سازمان به صورت ویدئوکنفرانسی بود.

وی افزود: برگزاری ویدئوکنفرانسی جلسات کمیسیون با هدف کاهش ترددهای غیرضروری مردم ابتدا تنها محدود به جلسات نوبت سوم کمیسیون (مرکزی) بود اما ارزیابی نتایج حاصل از آن و رضایت مندی مردم و کارشناسان موجب شد زمینه برگزاری جلسات ویدئوکنفرانسی در کمیسیون‌های نوبت دوم نیز فراهم شود.

مدیرکل کمیسیون‌های سازمان پزشکی قانونی کشور با تأکید بر اینکه تهدید کرونا فرصتی را برای سازمان فراهم کرد که بتواند خدمات بهتر و سریع‌تری را به مردم ارائه دهد، تصریح کرد: هدف اصلی از برگزاری ویدئوکنفرانسی جلسات کمیسیون تکریم ارباب رجوع، کاهش ترددهای غیرضروری مردم و تسریع در پاسخ‌دهی به پرونده‌ها بود که به خوبی محقق شد، علاوه برآن برگزاری جلسات به این شکل به دلیل امکان بهره مندی از نظرات کارشناسی متخصصین توانمند و زبده استان‌های مختلف برای یک پرونده، کیفیت رسیدگی‌ها را نیز افزایش داده است.

وی بازخورد مناسب و نتایج مثبت و قابل توجه جلسات ویدئوکنفرانسی کمیسیون‌ها، ارتقای کیفیت رسیدگی، تسریع در پاسخدهی، از بین بردن شائبه آشنا بودن پزشک مورد شکایت با کارشناسان کمیسیون (به دلیل استفاده از کارشناسان دیگر استان ها)، کاهش ترددهای غیرضروری مردم، امکان استفاده از کارشناسان استان‌های مختلف برای یک پرونده و در نتیجه جبران کمبود کارشناس در برخی رشته‌های تخصصی و فوق تخصصی در برخی استان‌ها و … را از نتایج و مزایای اجرای این طرح عنوان کرد.

سلحشور با اشاره به تعداد جلسات ویدئوکنفرانسی کمیسیون‌ها در سه ماهه نخست امسال، اظهار کرد: در این مدت 404 جلسه کمیسیون به شکل ویدئوکنفرانسی برگزار شد که از این تعداد 138 جلسه با استان‌های همجوار (نوبت دوم) و 266 جلسه نیز با کمیسیون مرکزی (نوبت سوم) تشکیل شده است.

انتهای پیام/


برچسب ها: پزشک قانونی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *