محروم شدن زنان مسلمان از فرصت‌های شغلی در اروپا

10:16 - 18 مرداد 1401
کد خبر: ۴۳۹۲۰۷۵
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
یک گزارش به وضعیت زنان مسلمان در کشورهای اروپایی و محرومیت آنها از بسیاری از فرصت‌های شغلی پرداخته است.

خبرگزاری میزان - یک گزارش نشان می‎دهد که بیش از 60 درصد از زنان محجبه در هلند، اسپانیا و آلمان از شغل محروم شده‌اند؛ زنان مسلمانی که تصاویر حجاب خود را هنگام درخواست کار در هلند به رزومه خود ضمیمه می‌کنند، مستقیما از تماس با آنها خودداری می‌شود.

به گزارش پایگاه « enews»، تحقیقات نشان می‌دهد که زنان محجبه تا چه اندازه در معرض نژادپرستی و تبعیض در هنگام درخواست شغل در کشورهای مذکور هستند.

تحقیقات منتشر شده نشان می‌دهد که 65 درصد از زنان مسلمانی که هنگام درخواست کار در هلند، تصاویر با حجاب خود را به رزومه خود پیوست می‌کنند، مستقیما بدون تماس برای مصاحبه شخصی، درخواست آنها رد می‌شود.

در آلمان و اسپانیا نیز با درصدهای نزدیک، زنان مسلمان وضعیت مشابهی دارند.

این تحقیق می‌افزاید که تصویر حجاب تنها عنصری نیست که زنان مسلمان در آن کشورها به خاطر آن طرد می‌شوند، چرا که بسیاری از آنها بدون پیوست کردن تصویر شخصی درخواست ارسال می‌کنند.

یک فعال حقوق بشری در این باره می‌گوید «اروپایی‌ها فکر می‌کنند نژادپرستی آنها اشکالی ندارد، زیرا دلایل خوبی برای نژادپرستی دارند.»

در جولای 2021، دادگاه اروپا با صدور حکمی اعلام کرد که شرکت‌ها «در شرایط خاصی» می‌توانند از پوشیدن حجاب کارکنان خود جلوگیری کنند.

موضوع حجاب سال‌هاست که در سراسر اروپا جنجال برانگیخته است و اختلافات شدید بر سر ادغام مسلمانان در جوامع اروپایی را برجسته می‌کند.

در سال 2017 نیز دادگاه اروپا رای داد که شرکت‌ها حق دارند پوشیدن روسری یا هر نماد مذهبی قابل مشاهده دیگری را در محل کار تحت شرایط خاصی ممنوع کنند.

پیشتر و در سال 2014 نیز دادگاه عالی فرانسه حکم اخراج یک فرد مسلمان را از یک مهدکودک به دلیل داشتن حجاب تایید کرد؛ پیش از آن فرانسه -که بزرگترین جمعیت مسلمان در اروپا را دارد- حجاب را در اماکن عمومی ممنوع کرده بود.

انتهای پیام/


برچسب ها: اروپا

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *