شکست دولت سوئیس در مبارزه با نفرت‌پراکنی و نژادپرستی

12:55 - 18 مرداد 1401
کد خبر: ۴۳۹۲۵۳۷
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
یک گزارش نشان می‎دهد دولت سوئیس اقدامات کافی برای مبارزه با نژادپرستی و نفرت پراکنی در این کشور انجام نداده است.

خبرگزاری میزان - کمیته رفع تبعیض نژادی سازمان ملل، CERD، اخیرا درباره افزایش نفرت پراکنی در رسانه‌های اجتماعی سوئیس ابراز نگرانی کرد.

به گزارش «سوئیس اینفو»، این در حالی است که بررسی همه جانبه در مورد سوئیس، نگرانی‌ها را در مورد تداوم اقدامات نژادی توسط پلیس این کشور برجسته کرد.

تعداد فزاینده‌ای از جرایم مربوط به سخنان مشوق نفرت‌پراکنی آنلاین در سوئیس علیه گروه‌های مختلف شامل افراد آفریقایی و آسیایی تبار و همچنین قومی یا مذهبی علیه مسلمانان شناسایی شده است.

مقام‎های سوئیس همچنین متوجه افزایش جرایم مربوط به سخنان نژادپرستانه آنلاین در طول همه گیری کرونا شده‌اند که به ویژه جوانان را هدف قرار داده است.

برای کمک به مبارزه با این مشکل، کمیسیون فدرال علیه نژادپرستی سوئیس یک پلتفرم جدید برای گزارش سخنان نفرت‌انگیز و نژادپرستانه در اینترنت ایجاد کرده است.

به نظر می‌رسد نژادپرستی و بیگانه‌هراسی در سوئیس در حال افزایش است؛ کمپین‌های سیاسی با شعارهای تهاجمی و توهین‌آمیز علیه افراد خارجی، گرایش بسیار نگران کننده‌ای است.

سخنان نفرت‌انگیز نقض حقوق دیگران غیرقابل قبول است؛ قانون کیفری سوئیس نیاز به بازنگری اساسی دارد تا بتواند یک قانون بنیادی در این زمینه ایجاد کند.

سوئیس برای رعایت کامل استانداردهای حقوق بشر اروپایی و بین‌المللی، باید قوانین ضد تبعیض خود را تقویت کند.

کمیته رفع تبعیض نژادی سازمان ملل پیش از این از دولت سوئیس خواسته بود تا این پدیده را بررسی و اقداماتی در راستای مبارزه با آن اتخاذ کند؛ این نهاد سازمان ملل همچنین از مقام‎های سوئیس خواسته تا یک برنامه عملی را تدوین کنند که به فعالیت‌های نامطلوب پلیس رسیدگی کند و «اقدامات قانونی بیشتری برای منع اقدامات نژادی اتخاذ کند.»

 اقداماتی که علیه مهاجران و پناهجویان در سوئیس طی سال‌های اخیر اتخاذ شده نیز با اعتراضاتی همراه شده است.

انتهای پیام/


برچسب ها: حقوق بشر سوئیس

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *