سوئد در آستانه رکورد خشونت‌های تسلیحاتی

11:41 - 19 مرداد 1401
کد خبر: ۴۳۹۳۹۶۲
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
خشونت‌های تسلیحاتی در سوئد در آستانه ثبت رکوردهای جدیدی قرار دارد.

خبرگزاری میزان - یک گزارش نشان می‎دهد تعداد تیراندازی‌های مرگبار در سوئد از سال 2005 هر ساله افزایش یافته است.

به گزارش «courthousenews»، افزایش تیراندازی‌ها کانون بحث در سوئد و کشورهای همسایه آن، دانمارک و نروژ است، چرا که نشان دهنده افزایش قربانیان و تمایل به گسترش خشونت به محله‌های مسکونی خارج از شهرهاست.

«یرزی سارنکی»، استاد بخش جرم شناسی دانشگاه «استکهلم»، می‎گوید که به طور کلی، این کشور اسکاندیناوی نسبت به سایر کشورهای اروپایی شاهد تیراندازی‌های تصادفی و پراکنده بیشتری است.

یک موسسه، تحقیقات قابل توجهی در مورد جرم و جنایت در سوئد انجام داده و می‌گوید اعداد فعلی بسیار نگران کننده هستند.

«کلارا هرادیلووا سلین»، تحلیلگر پژوهشی در شورای ملی پیشگیری از جرم سوئد، پس از انتشار گزارش سازمان دولتی در ماه می 2021 در مورد قتل با اسلحه، به همین عوامل اشاره کرد؛ این عوامل ممکن است شامل بازارهای غیرقانونی مواد مخدر، باندهای جنایتکار، یا سطح پایین اعتماد به پلیس در مناطق خاص باشد.

طی دو تا سه سال گذشته، پلیس سوئد اقدامات متعددی را علیه باندها انجام داده است؛ اعضای این باندها را دستگیر کرده و سلاح‌های غیرقانونی را به عنوان بخشی از تحقیقات مشترک درباره شبکه‌های جنایی کشف و ضبط کرده است.

«استکهلم» همچنین صحنه خشونت‌های مرگبار اسلحه در پایان ماه آگوست سال 2021 بود؛ چهار تیراندازی جداگانه در پایتخت سوئد روی داد.

تا اواسط آگوست گذشته، در مجموع 26 تیراندازی مرگبار در سوئد گزارش شد که 19 مورد آن در «استکهلم» بود؛ سال گذشته، این کشور 366 تیراندازی را ثبت کرد که منجر به کشته شدن 47 نفر شد.

رویترز گزارش داد که در مقایسه با 22 کشور اروپایی، تنها کرواسی در چهار سال گذشته تلفات ناشی از تیراندازی بیشتری از سوئد را تجربه کرده است.

«استکهلم» محل حضور بیش از 50 باند جنایتکار است؛ جنگ باندها، مشکلات اجتماعی، جداسازی و قاچاق مواد مخدر همه بخشی از این مشکل هستند و تا حد زیادی روند خشونت تسلیحاتی صعودی را توضیح می‌دهند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *