رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

تشدید محدودیت‌های دولت فرانسه برای مسلمانان

13:26 - 19 مرداد 1401
کد خبر: ۴۳۹۴۱۲۸
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
محدودیت‌های اعمال شده علیه مسلمانان در فرانسه موجب شده تا بسیاری از مسلمانان این کشور را ترک کنند.

خبرگزاری میزان – «مروان محمد»، از فعالان مبارزه با اسلام هراسی می‌گوید که فرانسه از آزادی‌هایی که در تئوری از آن دفاع می‌کند، عقب مانده است.

به گزارش «آناتولی»، «مراوان محمد» گفته که فرانسه به دلیل این موضوع توسط گروه‌های بین‌المللی حقوق بشر از جمله عفو بین‌الملل، دیده‌بان حقوق بشر، سازمان ملل، شورای اروپا و بسیاری دیگر مورد انتقاد قرار گرفته است.

فرانسه از آزادی‌هایی که از نظر تئوریک مدعی حمایت از آنهاست، در عمل عقب مانده است.

آنچه جامعه جهانی برای درک آن مشکل دارد این است که در فرانسه تمام انتقادات از خارج به عنوان حمله به این کشور تلقی می‌شود.

قانونی که در سال 2021 در این کشور اروپایی به اجرا درآمد و «مبارزه با تجزیه‌طلبی اسلامی» نامیده می‌شود، به‌طور خاص مسلمانان را هدف قرار داده و دولت فرانسه را از پاسخگویی رهایی می‌بخشد.

دولت فرانسه به بهانه این قانون می‌تواند تصمیمات غیرموجهی بگیرد؛ این مکانیسم به ویژه علیه مسلمانان، انجمن‌های آنها و حتی مدافعان فلسطین به کار می‌رود.

مکانیسم جرم‌انگاری علیه مسلمانان در حال حاضر اجرا می‌شود؛ متأسفانه 75 تا 85 درصد از اقدامات اسلام هراسی در این کشور، زنان به ویژه آنهایی را که حجاب دارند هدف قرار می‌دهد چرا که آنها به عنوان هدف نشان داده شدند.

در حال حاضر تعداد مسلمانانی که درباره ماندن در فرانسه یا خروج از آن مردد هستند، افزایش یافته است؛ فرانسه شاهد مهاجرت مسلمانان تحصیلکرده است که از نژادپرستی که با آن مواجه هستند خسته شده‌اند.

آنها می‌گویند «اگر در کشور خود با ما مانند سایر شهروندان رفتار نشود، چه فایده ای دارد که تلاش کنیم.»

مسلمانان در فرانسه همچنین بر اساس نام خانوادگی خود در درخواست‌های شغلی، اجاره یا خرید خانه، شرکت در فعالیت‌های فرهنگی و سایر موارد مورد هدف قرار می‌گیرند.

انتهای ییام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *