رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

هشدار روسیه درباره پیامدهای حملات اوکراین به نیروگاه اتمی «زاپروژیه»

14:13 - 19 مرداد 1401
کد خبر: ۴۳۹۴۳۲۰
سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت که جهان با توجه به وضعیت مربوط به حملات کی‌یف به نیروگاه اتمی زاپروژیه بر لبه پرتگاه راه می‌رود.

خبرگزاری میزان - «ماریا زاخارووا»، سخنگوی وزارت خارجه روسیه، می‎گوید که جهان با توجه به وضعیت مربوط به حملات کی‌یف به نیروگاه اتمی «زاپروژیه»، بر لبه پرتگاه راه می‌رود.

به گزارش روسیاالیوم، «زاخارووا»، گفت: «به نظر من دبیرخانه سازمان ملل که با مشکل انرژی هسته‌ای از جمله پیامدهای بلایای ساخته دست بشر سروکار دارد، باید درک کند که جهان در لبه پرتگاه قرار دارد.»

پیش از این، وزارت خارجه روسیه اعلام کرده بود که شورای امنیت سازمان ملل با سفر مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به نیروگاه هسته‌ای «زاپروژیه» موافقت نکرده، که این موضوع بار دیگر به کی‌یف اجازه داده تا اقدامات تحریک آمیز انجام دهد.

در همین حال «میخائیل اولیانوف»، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین، در پیامی توییتری گفت که حملات سازمان‌یافته به این نیروگاه از سوی اوکراین می‌تواند به یک فاجعه بزرگ در اروپا منجر شود.  

به نوشته وی، «روسیه در رابطه با گلوله باران منظم نیروگاه اتمی زاپروژیه توسط نیروهای مسلح اوکراین که می‌تواند به فاجعه‌ای بزرگ در اروپا منجر شود، درخواست برگزاری جلسه فوری شورای امنیت سازمان ملل را کرده است.»

وی می‎گوید که «این جلسه فردا در نیویورک برگزار می‌شود.»

همچنین یک منبع در شورای امنیت به «نووستی» گفت که مسکو مایل است «رافائل گروسی»، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی، گزارشی را به این نشست ارائه کند.

انتهای پیام/


برچسب ها: اوکراین روسیه

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *