حکم‌های نادرست در سیستم قضایی آمریکا و افراد بیگناهی که سال‌ها در زندان به سر می‌برند

9:26 - 20 مرداد 1401
کد خبر: ۴۳۹۴۵۵۶
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
احکام نادرست دادگاهی در آمریکا سالانه افراد بیگناه بسیاری را روانه زندان می‌کند.

خبرگزاری میزان - آمارهای مربوط به محکومیت‌های نادرست، نژادی و احکام نادرست، عمیقا نگران کننده و گویای یک مشکل عمیقاً ریشه دار در آمریکا هستند.

 به گزارش «georgiainnocenceproject»، مطالعات تخمین می‌زند که بین 4 تا 6 درصد از افرادی که در زندان‌های آمریکا زندانی می‌شوند، در واقع بی‌گناه هستند.

تعصبات نژادی موذیانه و ضمنی، ادراکات و پیش فرض‌هایی را ایجاد می‌کند که به طور مستمر در تعاملات اجتماعی با سیستم اجرای جنایی انجام می‌شود و می‌تواند به صورت اقدامات زیر به‌خصوص علیه سیاهان و رنگین‌پوست‌ها در آمریکا تجلی یابد: ایجاد سوء ظن بی‌مورد در موقعیت‌های روزمره، مفروضات نادرست، فعالیت مجرمانه زمانی که وجود ندارد، دستگیری‌های معمول بر اساس شواهد ضعیف‌تر از افرادی که به طور ضمنی بیگناه، بی‌ضرر یا با دسترسی به قدرت و نفوذ فرض می‌شوند، جرم انگاری افراطی (با احکام بیش از حد)، اعمالی که به طور نامتناسبی و به اشتباه و ناعادلانه بر افراد سیاه پوست و رنگین‌پوست تأثیر می‌گذارد.

در واقع، همه آمریکایی‌های بیگناه زندانی، سیاه‌پوست نیستند؛ اعتقادات نادرست تقریباً برای هر فرد و از هر نژادی ممکن است اتفاق بیفتد اما سیستمی که اجازه می‌دهد محکومیت‌های نادرست به‌طور نگران‌کننده‌ای رایج باشند – و تصحیح آن به طرز ناامیدکننده‌ای دشوار باشد – سیستمی است که تا حد زیادی توسط نژادپرستی و تعصب نژادی آلوده شده است.

احکام نادرست دادگاهی در بسیاری از مواقع ممکن است یک فرد را تا سال‌ها در زندان نگهدارد؛ یکی از افرادی که به اشتباه به زندان افتاده و مدت 20 سال را در زندان گذرانده است، می‌گوید «آنها از زندان خارج شده ‌ند، اما همچنان برای اثبات بیگناهی خود می‌جنگند؛ احساس می‌کنم آزاد نیستم.»

فاطمه سرلک

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *