چین: پکن تمامی گزینه‎های لازم را درباره تایوان حفظ می‎کند

17:39 - 19 مرداد 1401
کد خبر: ۴۳۹۴۶۸۰
چین می‎گوید همه گزینه‎ها را درباره موضوع تایوان حفظ می‎کند.

خبرگزاری میزان - ارتش چین می‎گوید که به اهداف مختلفی در رزمایش‌های اطراف تایوان رسیده است، که احتمالاً نشان‌دهنده پایان چند روز رزمایش‎های نظامی است.

به گزارش «رویترز»، ارتش چین همچنین اعلام کرد که با این وجود گشت‌زنی‌های منظمی را در منطقه انجام خواهد داد.

چین که اخیرا به سفر «نانسی پلوسی»، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایپه به شدت انتقاد کرده بود، بزرگترین رزمایش‌های خود را در اطراف جزیره تایوان برگزار کرد.

فرماندهی جبهه شرق ارتش چین در بیانیه‌ای اعلام کرد که عملیات نظامی مشترک در اطراف تایوان اهداف مختلف را با موفقیت به پایان رسانده و به طور موثر قابلیت‌های رزمی یکپارچه نیروها را آزمایش کرده است.

این بیانیه می‎گوید «نیروهای این جبهه تغییرات در وضعیت تنگه تایوان را زیر نظر خواهند داشت، به آموزش و آمادگی برای نبرد ادامه می‌دهند، گشت‌های آمادگی رزمی منظم را در تنگه تایوان سازماندهی می‌کنند و قاطعانه از حاکمیت ملی و تمامیت ارضی چین دفاع خواهند کرد.»

در همین حال، پکن روز چهارشنبه بار دیگر مواضع خود مبنی بر استفاده از نیروی نظامی برای تحت کنترل درآوردن تایوان را تأیید کرد.

این بیانیه از سوی دفتر امور تایوان کابینه چین صادر شد.

بیانیه مذکور می‎گوید که پکن به دنبال «اتحاد مسالمت آمیز» با تایوان است، اما «متعهد نمی‌شود که استفاده از نیروی نظامی را کنار بگذارد و همه گزینه های لازم را حفظ می‌کند.»

چین پیشتر اعلام کرده بود که گفت‌وگو درباره موضوعاتی از جمله امنیت دریایی تا تغییرات آب‌وهوایی را با آمریکا، حامی نظامی و سیاسی تایوان، قطع می‌کند.

انتهای پیام/


برچسب ها: چین تایوان

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *