توقف مصوبه افزایش ۳۰ درصدی قیمت بلیت هواپیما

10:46 - 21 مرداد 1401
کد خبر: ۴۳۹۶۰۹۱
رئیس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه «از افزایش ۳۰ درصدی قیمت بلیت پروازهای داخلی جلوگیری کرده‌ایم»؛ گفت: برخی ایرلاین‌ها عمدا در حال زمینگیر کردن هواپیماها هستند.

خبرگزاری میزان _ تسنیم نوشت: محمدرضا رضایی کوچی، با اشاره به مصوبه سه ماه پیش برای افزایش 30 درصدی قیمت بلیت پروازهای داخلی توسط شورای عالی هواپیمایی، اظهار کرد: سه ماه است که این کار را متوقف کرده‌ایم.

رئیس کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: در این بین برخی شرکت‌‌های هواپیمایی به‌طور غیرمستقیم هواپیماهای خود را زمین‌گیر می‌کنند.

وی در این باره توضیح داد: به همین دلیل نیز بلیت پرواز به سختی تهیه می‌شود. در زمان حاضر حدود 115 فروند از ناوگان مسافری کشور فعال است. این در حالی است که ناوگان هوایی مسافربری کشور دارای حدود 400 فروند هواپیماست.

رئیس کمیسیون عمران مجلس در پاسخ به این پرسش که آیا برخی شرکت‌های هواپیمایی عمدا در حال زمین‌گیر کردن ناوگان خود برای فشار جهت افزایش قیمت‌ها هستند، گفت: دلیل زمین‌گیر شدن هواپیماها ترکیبی از اقدامات عمدی و غیرعمدی است. به‌عبارت دیگر ایرلاین‌ها از یک طرف می‌گویند قطعه نداریم و قطعات معیوب شده است. هم این‌که  به‌دنبال افزایش قیمت بلیت پروازها هستند.

رضایی کوچی در پاسخ به این پرسش که مجلس تا چه زمانی می‌تواند در برابر افزایش قیمت بلیت پروازها مقاومت کنند، اضافه کرد: این افزایش 30 درصدی در شورای عالی هواپیمایی تصویب شده و ایرلاین‌ها در انتظار ابلاغ آن هستند.

وی با یادآوری این‌که ایرلاین‌ها برای یک ساعت پرواز حدود 930 هزار تومان دریافت می‌کنند، تصریح کرد: با افزایش 30 درصدی یک ساعت پرواز به حدود 1.2 میلیون تومان افزایش می‌یابد، البته این در صورتی است که شرکت‌ها تخلف نکنند.

انتهای پیام/

خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *