ابعاد گسترده آزار و اذیت کودکان در انگلیس

14:49 - 22 مرداد 1401
کد خبر: ۴۳۹۷۷۵۶
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
ابعاد آزار جنسی کودکان در انگلیس بسیار گسترده‌تر از آن چیزی است که آمار منتشر شده نشان می‌دهند.

خبرگزاری میزان - یک گزارش نشان می‎دهد سالانه نیم میلیون کودک در انگلیس مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرند.

به گزارش «nspcc.org.uk»، داده‌ها و تحقیقات جدیدی که منتشر شده، تصویر نگران کننده‌ای از آزار و اذیت کودکان و غفلت از آنها را در انگلیس ترسیم می‌کند.

کودک آزاری جنایتی وحشتناک علیه برخی از آسیب پذیرترین قشر جامعه است؛ این چیزی است که اغلب مورد بحث و درک قرار نمی‌گیرد و آمار کاملی درباره آن وجود ندارد.

آمار در مورد سوء استفاده تجربه شده در دوران کودکی در انگلیس و ولز شامل داده‌هایی در مورد سوء استفاده جنسی، سوء استفاده فیزیکی، آزار عاطفی و بی‌توجهی است.

بررسی جنایت برای انگلیس و ولز (CSEW) برآورد کرده که از هر پنج بزرگسال بین 18 تا 74 سال، یک نفر دستکم یک شکل از کودک آزاری، اعم از سوء استفاده عاطفی، جسمی، آزار جنسی را تجربه کرده و یا شاهد خشونت یا آزار خانگی قبل از سن 16 سالگی بوده است.

علاوه بر این، از هر 100 بزرگسال بین 18 تا 74 سال، یک نفر قبل از سن 16 سالگی غفلت فیزیکی را تجربه کردند (481 هزار نفر در سال)؛ این غفلت شامل مراقبت نکردن یا نداشتن غذا، سرپناه یا لباس کافی می‌شود، اما همه انواع بی‌توجهی را پوشش نمی‌دهد.

برآورد می شود که 3.1 میلیون بزرگسال بین 18 تا 74 سال قبل از سن 16 سالگی قربانی سوء استفاده جنسی شده‌اند؛ این شامل سوء استفاده از سوی مجرمان بزرگسال و کودک می‌شود.

شیوع هر نوع آزار در زنان بیشتر از مردان بوده، به استثنای آزار فیزیکی که در آن تفاوتی وجود نداشت.

این گزارش همچنین می‎گوید که بسیاری از موارد کودک‌آزاری پنهان می‌ماند؛ حدود یک نفر از هر هفت بزرگسالی که این آزارها را تجربه کرده و یا شاهد آن بوده‌اند در این باره سخنی نگفته‌اند.

همچنین حدود نیمی از بزرگسالان (52 درصد) که قبل از 16 سالگی آزار و اذیت را تجربه کردند، در سال‌های بعدی زندگی نیز با آزار و اذیت خانگی مواجه شده‌اند؛در مقایسه با این گروه، تنها 13 درصد از افرادی که در سنین کودکی آزار و اذیت را تجربه نکرده‌اند، در سنین بزرگسالی با آزار و اذیت خانگی مواجه می‌شوند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *