نیوزویک: احتمال صدور حکم 10 سال زندان برای ترامپ وجود دارد

10:38 - 23 مرداد 1401
کد خبر: ۴۳۹۸۸۹۵
منابع آمریکایی می‎گویند که احتمال صدور حکم زندان برای رئیس جمهور سابق این کشور به دلیل نقض قانون جاسوسی وجود دارد.

خبرگزاری میزان - جنجال‎های مرتبط با بازرسی اف‎بی‎آی از اقامتگاه رئیس جمهور سابق آمریکا همچنان ادامه دارد تا جایی که برخی منابع از احتمال صدور حکم حبس برای «دونالد ترامپ» خبر می‎دهند.

پایگاه «نیوزویک»، نوشت: «دونالد ترامپ»، در صورت نقض قانون جاسوسی ممکن است با 10 سال زندان روبرو شود.

در همین حال منابع آگاه می‎گویند دستکم یکی از وکلای رئیس جمهور سابق آمریکا در ماه ژوئن بیانیه‌ای کتبی را امضا کرد که در آن تاکید شده همه اسنادی که به عنوان اسناد طبقه‌بندی شده و در جعبه‌هایی در محل اقامت «دونالد ترامپ» در «مار-آ-لاگو» نگهداری می‌شده، به دولت آمریکا بازگردانده شده است.

به گزارش «نیویورک تایمز»، برخی کارشناسان امنیتی نیز می‌گویند که توقیف اسناد طبقه‌بندی شده دولت آمریکا از اقامتگاه دونالد ترامپ نگرانی‌های جاری امنیت ملی را در این کشور مورد توجه قرار می‌دهد.

حکم بازرسی استفاده شده در یورش به اقامتگاه «ترامپ» نشان می‌دهد که او به دلیل نقض احتمالی قانون جاسوسی، تحت تحقیقات فدرال است.

«رودی جولیانی»، وکیل رئیس جمهور سابق آمریکا، می‎گوید که اگر «دونالد ترامپ» در سال 2024 پیروز انتخابات شود، به خانه و اقامتگاه‌های متعلق به «جو بایدن» هجوم خواهد برد.

به گفته وی، اقدام به یورش و بازرسی از اقامتگاه «ترامپ» عملی کاملاً سیاسی بوده است.

«جولیانی»، اظهار داشت که اگر ترامپ به کاخ سفید بازگردد می‌تواند از اف‌بی‌آی برای تلافی علیه بایدن استفاده کند.

بر اساس گزارش‌ها قاضی فلوریدا که حکم بازرسی اقامتگاه «ترامپ» را تأیید کرده بود، در روزهای پس از یورش شاهد توهین‌‎هایی بوده است.

دو تن از دموکرات‌های ارشد مجلس نمایندگان آمریکا از مدیر اطلاعات ملی این کشور خواستند که یک گزارش ارزیابی خسارت در پی وجود اسناد بسیار محرمانه در املاک «دونالد ترامپ» ارائه کند.

یک گروه بین‌المللی ضد سلاح‌ هسته‌ای نیز می‌گوید کشف اسناد طبقه‌بندی شده توسط اف‌بی‌آی در اقامتگاه «ترامپ»، که ممکن است حاوی اطلاعات هسته‌ای باشد، آسیب‌پذیری امنیت جهانی را برجسته می‌کند.

«آلیسیا سندرز-زاکر»، هماهنگ کننده تحقیقات سیاستی با کمپین بین المللی برای نابودی سلاح‌های هسته‌ای (ICAN)، گفت که این سازمان نگران است که اسناد حساس در معرض افرادی قرار بگیرد که معمولاً به این نوع اسناد دسترسی ندارند.

انتهای پیام/


برچسب ها: آمریکا ترامپ

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *