لطیفی: عیار تیم‌ها از هفته ششم مشخص می‌شود/ تعداد زیاد مهاجمان برای استقلال حاشیه درست می‌کند

1:14 - 26 مرداد 1401
کد خبر: ۴۴۰۰۴۸۵
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
پیشکسوت تیم فوتبال استقلال گفت: تا هفته ششم باید به تیم‌ها فرصت داد و منتظر باشیم تا تفکرات مربیان در تیم‎‌های‌شان جاری شود

علی لطیفی در گفت‌وگو با میزان، درباره دیدار استقلال و سپاهان در هفته اول لیگ برتر، اظهار داشت: در مورد بازی‌های هفته نخست نمی‌توانیم با قطعیت از نقاط ضعف و قوت همه تیم‌ها صحبت کنیم. تا هفته ششم باید به تیم‌ها فرصت داد و منتظر باشیم تا تفکرات مربیان در تیم‎‌های‌شان جاری شود، بازیکنان با یکدیگر هماهنگ شوند تا بازی‌های زیبایی را شاهد باشیم.

وی افزود: حتی سپاهان شکل فوتبالش به گونه‌ای بود که آنها هم از وحدت تاکتیکی به دور بودند. در نهایت سپاهان مقابل استقلال به نوعی با بخت و اقبال در کنار هوشمندی برنده بازی شد. استقلال از دقیقه 70 تا پایان بازی با سپاهان، توپ و زمین را در اختیار داشت و فوتبال مالکانه‌ای را ارائه کرد.

*شیوه مربیگری مورایس مثل مورینیو است

کارشناس فوتبال در مورد نیمه اول دیدار استقلال و سپاهان عنوان کرد: در نیمه اول هر دو تیم پرسینگ شدیدی در زمین‌های خودشان داشتند و همین عامل باعث شده بود که اصلاً موقعیتی در طول 45 دقیقه اول نبینیم. در ضمن به خاطر اینکه هفته اول مسابقات بود، بازیکنان هماهنگی با یکدیگر نداشتند. بازیکنان در طول تمام بازی زیاد توپ را لو می‌دادند و تعداد پاسها به بیشتر از 4-5 پاس نمی‌رسید، به خاطر همین باعث شد بازی قشنگی نبینیم.

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال با اشاره به اینکه شیوه مربیگری مورایس مثل مورینیو است، تصریح کرد: نوع فوتبالی که مورایس در تیم فوتبال سپاهان پیاده می‌کند بر اساس روش‌های تاکتیکی مورینیو است، چون او سال‌های زیادی در کنار این مربی کار کرده است. تیم‌های مورینیو در ضد حملات فوق‌العاده هستند و در سریع‌ترین زمان به تیم مقابل گل می‌زنند.

*استقلال به بازیکنی با خصوصیات مجتبی جباری نیاز دارد

لطیفی درباره اینکه استقلال به شدت نیاز یک دفاع راست تخصصی دارد، گفت: باید در دفاع راست یک بازیکن به تیم اضافه شود تا رقیب خوبی برای عادل حردانی باشد که هر دو پیشرفت کنند، چون رضا میرزایی دفاع تخصصی سمت راست نیست. همچنین استقلال یک بازیکن در شکل و شمایل مجتبی جباری نیاز دارد تا پشت مهاجمان و جلوتر از خط هافبک بازی کند. آرش رضاوند بازیکنی است که این خصوصیت را دارد، اما در سال‌های گذشته مربیان از او در پست هافبک دفاعی استفاده کردند و همین مسئله باعث شده تا نتواند توانایی خودش را به نمایش بگذارد.

وی در مورد تعداد زیاد مهاجمان استقلال تاکید کرد: متاسفانه مشکل دیگر استقلال این است که در خط حمله، بازیکنان خوب زیادی دارد. همه این مهاجمان مدعی پوشیدن تیم ملی هستند. اگر در هر دیدار ساپینتو 2 مهاجم استفاده کند، 6 مهاجم دیگر بیرون می‌مانند و این موضوع حاشیه زیادی برای تیم ایجاد خواهد کرد.

*استقلال شانس بیشتر برای برتری مقابل ملوان خواهد داشت

کارشناس فوتبال در خصوص دیدار هفته دوم استقلال مقابل ملوان اظهار کرد: در هفته اول ملوان مقابل پیکان شکست خورد. مهمترین فاکتور برای برتری این تیم مقابل سایر تیم‌ها، زمین انزلی و تماشاگران‌شان است که در سال‌های گذشته عامل موفقیت آنها بوده است. مثل اینکه دیدار استقلال و ملوان در ورزشگاه قدیمی انزلی و بدون حضور تماشاگران انجام خواهد شد. البته ملوان چندین سال از سطح اول فوتبال ایران دور بوده و در این دیدار استقلال شانس بیشتر برای برتری خواهد داشت؛ امیدوارم بازی خوبی از دو تیم شاهد باشیم.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *