انوشیروانی: دنیا از وزنه‌برداری ایران انتظارات بالایی دارد/ زیرساخت‌های ما فرسوده و از بین رفته است

21:21 - 24 مرداد 1401
کد خبر: ۴۴۰۱۶۲۳
دنیا از وزنه‌برداری ایران انتظارات بالایی دارد و به لحاظ کمی و کیفی باید کشوری در دنیا باشیم که حرف اول را می زند.

خبرگزاری میزان - به گزارش روابط عمومی فدراسیون وزنه‌برداری؛ سجاد انوشیروانی پس از پایان مسابقات وزنه‌برداری بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی اظهار داشت: من کار بچه‌ها را در این مسابقات تحسین می‌کنم، به دلیل اینکه زمان کمی برای این مسابقات داشتیم و تنها برای یک ماه توانستیم اردوی آماده سازی برای وزنه برداران تشکیل دهیم. واقعیت این است به نظرم در این شرایط بچه ها در هر ۲ بخش نتایج خوبی گرفتند.

وی افزود: جوانان ما به چنین میادینی نیاز دارند تا برای مسابقات بزرگتر کسب تجربه کنند. حقیقت امر این است امروز وزنه‌برداری ما ظرفیت و پتانسیل به لحاظ کمی و کیفی افت محسوسی داشته و نیاز است با یک برنامه ریزی، همت و همدلی جمعی بتوانیم خلاها و آن نقاط ضعفی که داریم را شناسایی کنیم. امیدوارم در مسابقات آینده که ۲ رویداد مهم قهرمانی آسیا و جهانی در هر ۲ بخش آقایان و بانوان در رده سنی بزرگسالان در پیش داریم به موفقیت برسیم. رقابت‌های جهانی نخستین مرحله گزینشی برای المپیک پاریس است که برای ما حائزاهمیت و برای آن برنامه ریزی کرده‌ایم که در آن عملکرد خوبی داشته باشیم.

سرپرست فدراسیون وزنه برداری تاکید کرد: همچنین وزنه‌برداران دیگری هم که در ایران داریم و در اینجا نبودند تلاش خواهیم کرد تا بتوانیم از تمام ظرفیت موجود با تمام توان استفاده کنیم تا ان‌شاالله بهترین شرایط و نتایج را برای مسابقات پیش رو داشته باشیم. زیرا انتخابی المپیک و مسابقات جهانی کلمبیا بسیار حائز اهمیت است و باید در گام نخست قدم محکم و استواری برداریم و باید خوب برنامه‌ریزی کنیم برای کسب سهمیه به تعداد مورد نیازمان و آن نفراتی که مدنظر ما خواهد بود.

انوشیروانی تصریح کرد: باید بگویم بحث تغییر اوزان در المپیک یک مساله مهم دیگر است که اتفاق افتاده و ما تنها ۳ سهمیه در آقایان و ۳ سهمیه هم در بخش بانوان داریم. باید در بحث دوپینگ خیلی حساس باشیم و خیلی سختگیرانه به جلو برویم تا با توجه به اتفافاتی که در گذشته در تمام دنیا رخ داد، منجر به این شد تا کمیته بین‌المللی المپیک به این رشته حساس‌تر شود و بیشتر دنبال این است تا کشورهایی هم که از این پس دوپینگ ورزشکاران آن ها مثبت می‌شود را از ۲ المپیک بعدی محروم کنند و این موضوع برای ما بسیار مهم است. امیدوارم با کمک وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک و همچنین فدراسیون پزشکی ورزشی به همراه دیگر عزیزانی که در تمام ایران برای ورزش وزنه‌برداری کمک می‌کنند بتوانیم روزهای درخشانی برای وزنه‌برداری رقم بزنیم.

وی در مورد برنامه های پیش رو گفت: بالاخره دنیا از وزنه‌برداری ایران انتظارات بالایی دارد و به لحاظ کمی و کیفی باید کشوری در دنیا باشیم که حرف اول را می زند. مردم هم در خود ایران این انتظار را دارند و برای تحقق این مساله، در حال برنامه ریزی هستیم تا نقاط ضعفی که داریم را خیلی زود برای آن برنامه داشته باشیم. امیدوارم با یک برنامه ریزی ویژه و شناخت نقاط ضعف در بحث پتانسیل داخلی، زیر ساخت ها و … که مشکل داریم آن ها را از بین ببریم. این مساله هم تنها به‌ گفته های من استناد نمی شود، زیرا اگر استناد شود شاید خیلی ها از آن ناراحت شوند ولی واقعیت این است اگر امروز سری به سالن های وزنه برداری بزنیم تجهیزات و زیر ساخت‌هایی که داریم خیلی فرسوده و از بین رفته است. امیدوارم این پتانسیل و ظرفیتی که مدنظر مردم و همچنین جامعه ورزشی است خیلی زود آن را اجرایی و عملیاتی کنیم.


برچسب ها: وزنه‌برداری

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *