ادامه سرپوش گذاشتن بر موارد متعدد سوء‌استفاده جنسی از کودکان در کلیسای کاتولیک آمریکا

9:42 - 25 مرداد 1401
کد خبر: ۴۴۰۱۸۷۵
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
گزارش‌ها حاکی از آن است که روند سرپوش گذاشتن بر موارد متعدد سوء استفاده جنسی از کودکان در کلیساهای کاتولیک آمریکا ادامه دارد.

خبرگزاری میزان – دادستان‌های ایالتی آمریکا در حال بررسی بیش از 100 هزار سند مربوط به سوء‌استفاده جنسی از کودکان هستند که توسط یکی از اسقف‌های کاتولیک تحویل داده شده است.

به گزارش «بوستون گلوب»، گزارش‌های منتشر شده در ماه می حاکی از آن است که کلیسا موارد متعدد آزار جنسی را مخفی کرده و قربانیان را مورد سرزنش قرار داده است.

کلیسای کاتولیک یک مجرم اصلی در رسوایی سراسری آزار جنسی کودکان است؛ کشیش‌ها از اختیارات خود برای آزار جنسی کودکان سوء استفاده کردند و مقامات عالی‌رتبه کلیسا اغلب این حوادث وحشتناک را پنهان می‌کردند.

 در برخی موارد، این پوشش‌ها باعث تداوم چرخه سوء‌استفاده در سایر بخش‌های کلیسا شده است.

اکثر موارد آزار کشیش‌ها علیه کودکان زیر سن قانونی انجام می‌شود و بنابراین، آنها اعمال سوء‌استفاده جنسی از کودکان در نظر گرفته می‌شوند.

آزار جنسی توسط اعضای کلیسای در همه ایالت‌های آمریکا ثبت شده است؛ اتهامات سوء‌استفاده از چندین دهه پیش بوده و هزاران قربانی را در بر می‌گیرد.

در سال 2021، کنفرانس اسقف‌های کاتولیک آمریکا بیش از چهار هزار مورد سوء استفاده جنسی از کودکان را گزارش کرد؛ این اتهامات توسط  بازماندگان سوء‎استفاده از جولای 2019 تا جولای 2020 ارائه شده بود.

این موارد سوء‎استفاده از سوی حدود دو هزار و 700 نفر از مقامات کلیسای کاتولیک صورت گرفته بود.

این گزارش نشان داد که تنها 22 مورد از اتهامات مربوط به پرونده‌های فعلی است و با این حال، بازماندگان با پرونده‌های قدیمی‌تر همچنان به دنبال عدالت قانونی و پاسخگویی از مقامات مسئول هستند.

علاوه بر این، بسیاری از مقامات بلندپایه کلیسا پوشش‌هایی را سازماندهی کرده‌اند؛ بسیاری از اسقف‌ها و مقامات کلیسا به جای محافظت از کودکان، آزار و اذیت را پنهان و از سوء‌استفاده کنندگان محافظت کردند.

بسیاری از مقامات کلیسا به جای گزارش تخلف به سازمان‌های مجری قانون، کشیش‌های متهم را به مناطق مختلف منتقل کردند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *